• Linblå

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-03-07 12:35:20 följande:
    Hej!! Får jag hänga med er här? Har inte blivit gravid via ÄD el ivf men gjort otaliga sådana tidigare för att få vår dotter (snart 2 år). Hon blev till via ÄD på Huddinge och det tog sex ÄD ET/FET innan vi äntligen lyckades. Gjorde syskonförsök i dec men det misslyckades. Slutade med hormoner vid nyår och sen kom inte min mens. Hade inträffat ett litet mirakel!!! Vi har blivit gravida på naturlig väg för första gången på 9 år och jag är nu i v 8+5. Kikat lite i de vanliga gravidtrådarna men passar inte in där. Känner mig så annorlunda!! Har fått flera missfall tidigare också och är 42 så det här är bära eller brista för oss om vi ska ha ett syskon. Är superglad och jättenervös om vartannat!!! Tror jag skulle känna mig mer hemma här med er även om just den här bebben inte är gjord via ivf eller ÄD. Kram
    Jag tycker man ska var med där man känner sig hemma! Välkommen och jättegrattis!
  • Linblå

Ha! I förmiddags fick jag hulka för första gången. Plastfarsan blev jätteglad och tyckte att nu vet vi att det går åt rätt håll :)

• Linblå
    Lyckostjärna skrev 2014-03-11 16:33:24 följande:
    Allt gick bra på vul! Det var BARA 1 tack och lov! En liten älskling på 2 cm!! Nu ska jag bara njuta och skriva in mig på MVC imorgon! Vi ska inte göra någon KUB! Våran dr sa att det är onödigt vid IVF
    Härligt. Grattis :) Jag ska få se antal i morgon. Eller om det är något där. Tvivlar lite fortfarande. :)
  • Linblå

Vet inte om det är flera. Jag vet ju bara att dom satte tillbaka två embryon. Det ger ju lite större chans/risk beroende på hur man ser på saken :)

• Linblå

Jag ska dit innan lunchen. Tror ni dom blir arga om man sliter upp mobilen och tar kort på eko-skärmen? Måste ju kunna skicka meddelanden till familjen och er  Solig (jag lyckas verkligen bara tänka glada tankar om det här.)

• Linblå
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 08:28:16 följande:
    Usch jag känner mig så negativ, tror inte att det kommer vara något där på VUL:et, och om det är det så känns det ändå som att det kommer bli ett missfall.. Det är så tråkigt att känna så här. Känns som att ni alla är så positiva, önskar jag kunde känna lite mer så - hur gör ni? Hur lyckas ni? Blir iaf lite peppad av att gå in här, och skrattar gott åt alla cravings.. Men jag tänker hela tiden att förr eller senare så "skiter det sig" - har så svårt att se framför mig att  det faktiskt ska - någon gång förhoppningsvis - resultera i ett barn!? Ursäkta om jag drar ner er. Men känns lite hopplöst, plus att jag inte känner något i brösten idag, har jag gjort sen insättning, men idag är det borta.... 
    Det är Solig - en ! Men nervös är jag ändå.
  • Linblå

Nu har jag lagt in en bild i bildtråden. Jösses vad jag är skakis nu.. Tror jag har en puls på 120..

• Linblå

Dom satte tillbaka två embryon och det var tur inte båda tog sig. För det där är enäggs. Tack. Hoppas dom vill bo kvar!

• Linblå

Jag visste inte att det var lättare att få enäggs med frysta embryon. Jag trodde riskon låg i att dom satte tillbaka två separata. Barnmorksan eller läkaren sa att hon trodde det skulle vara en eftersom jag inte haft mer symptom. Så hon blev också förvånad. Helt skakis. !!

• Linblå
    Lyckostjärna skrev 2014-03-12 14:35:50 följande:
    Linblå vilket datum är du beräknad till?
    Jag fick inget datum. Hon sa bara i slutet av oktober utan att vara mer specifik.
    När jag ringde till MVC nu och skrev in mig så sa hon att jag inte skulle räkna med att gå tiden ut. Att det var bra om jag gick 38 veckor. Och att jag kanske tom skulle bli sjukskriven på slutet.

Jag är ganska liten och nätt och inte så purung heller så det hela gör mig lite nervös :) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015