• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jaha.

Vid min första graviditet kunde man inte se hjärtaktivitet, inte ens i vecka 6. Idag är pojken 3,5 år

• Pluttemor
    fruwiberg skrev 2014-02-14 07:59:16 följande:
    Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?
    jag är oxå på samma dag alltså 5+0

Känner inte alls mycket molande värk längre, har ömma bröst till o från, annars är det inget mer än en konstig metallsmak i munnen ibland tror inte att du behöver vara orolig över att det slutat växa något! Det är nog väldigt vanligt att symtom kommer och går Förstår dock din oro, tänker samma sak ibland 
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.
    Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.
    Plussade redan svagt igår (ruvardag 7) & idag var det lite starkare :o)

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.
    Så nu är jag såå orolig att börja blöda igen.
    Har mensvärk som kommer & går.
    Grattis! Hoppas att du inte behöver blöda den här gången!
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    lisodan skrev 2014-02-14 10:44:08 följande:
    He he, jag blir ju nervös för att jag HAR symptom. Är första gången jag är gravid så har ju ingen aning om hur det ska kännas.

Blir också orolig för att teststickorna inte ännu visar tydligare streck än kontrollstrecket. Det blir starkare men går inte så fort. Är 2 dagar efter testdag. Läser att långsam stegring av HCG kan tyda på utomkveds. Någon som erfarenhet, kunskap om detta. Jag har ont (som menssmärta/träningsvärk)men blöder ej. Funderar på att köpa Clearblue iaf, något vi sa att vi skulle skita i för att det var så tydliga streck på stickorna.

Kanske borde försöka hålla mig från att googla ett tag. Ta en paus över helgen.

En annan biverkning, eller vad man ska kalla det, är att sambon är otroligt uppmärksam och gullig nu. Fixar frukost och serverar kaffe i sängen så fort jag ber om det. Eller ännu bättre, så gör han det självmant. Han säger att han tar hand om mig och "Mini", som vi börjat kalla de lilla embryot. Vi är alldeles alldeles fjantiga och nyförälskade....:)
    Skönt att mannen pysslar om dig  

Jag kallar mina eller min för bönan eller bönorna
  • Pluttemor
    tusa skrev 2014-02-14 13:58:33 följande:
    ...jo, ni som hade känningar, när började de? 
    började känna vid RD 3-4, brösten började ömma och jag fick ganska mycket mensvärk!  
  • Pluttemor

Tusa: allting e väldigt individuellt och jag tror att det e fel att jämföra sina symtom med andra. Men jag har ruvat totalt 8 gånger och dom tre gånger som brösten ömmat som dom gjort nu med en konstig kliande känsla, det är dom gånger jag varit gravid. Annars har jag bara vid ett tillfälle när jag inte varit gravid fått pyttelite ömma bröst av ptogesteronet.

Så i mitt fall har ömma bröst varit ett klart graviditetstecken för det har sedan hållet i sig i stort sätt hela graviditeten.

Halsbränna är oxå något som jag fått ganska tidigt.

RD 4 måste ha varit 9 eller 10 dagar från ET då mina embryon var 5 dagarsodlade.

Håller tummarna för dig

• Pluttemor

HLC: hoppas bara att det är en biverkning av litinusen! Förstår att du e orolig, men när testet ändå visat 2-3 så tycker jag att du kan vara lugn.

Moolie: jag vet hur du menar med det där. Har en som jag känner som oxå är inne i ivf karusellen. Vi ger ofta varandra tips och försöker stötta varandra i hela processen. Hon vet oxå var i processen jag befinner mig så det blev ganska självklart att säga till henne att det gick den här gången och att vi plussade. Jag hoppas så mycket för hennes skull att det ska gå vägen!! Men det e svårt!!

• Pluttemor

Moolie: du måste kunna glädjas över att du e gravid! Jag vet att hur det kan vara att vara ledsen för andra som inte lyckas, men du måste kunna vara glad för din egen skull!

• Pluttemor

Jag har en mensliknande känsla som kommer och går, och det e mer träningsverkskänsla i låren utan att jag har gjort något.

Jag har oxå endometrios.

• Pluttemor

Hur gör ni med sex? Vågar ni? Vi har inget sex allts, vi kelar lite med varandra o så men inte så att det blir "inne i mig" förra gången jag var gravid så blödde jag nästan varje gång då jag hade haft orgasm.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015