• St0rken

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-26 10:19:03 följande:
    Fick nyss reda på att frysta bär inte är så bra att äta om man är gravid! Hittar dock inget om det på livsmedelsverkets hemsida  *suck* Jag som var glad av att jag hade hittat något som jag kan äta utan att må illa vad vet ni om frysta bär? 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Dom ska kokas innan vad jag vet..
  • St0rken
    Pluttemor skrev 2014-02-28 13:41:41 följande:
    Kunde inte hålla mig från att kolla upp det! Jag fick ont på höger sida igen och tänkte att det är bättre att kolla upp det då. 

Så jag var på fertenheten och man kollade först på flytningarna (crinoneflytningarna) och det var inte från livmodern och jag blödde heller ingenting, 

Sen kollade hon med VUL staven och kunde se en liten böna i sin hinnesäck Hjärtat slog fint och bönan mätte hela 1 cm och hade världens finaste och gulligaste hjärta  

Vad som har hänt med tvåan vet jag inte, bönan åt väl upp h*n.    

Jag e så himla glad nu och lycklig och vi har avbokat tiden nästa vecka i och med att allt såg bra ut! 
    Grattis Pluttemor! 

Å jag är så nervös inför torsdagen nästa vecka...
  • St0rken
    lisodan skrev 2014-03-04 14:04:35 följande:
    Gick precis som jag befarat sen blödningen igår och försvunna symptom. Åt helvete! Fostret var bara 45 mm och det fanns inget tickande hjärta. Dog nog för några dagar sedan. Är så otroligt ledsen. Vet inte hur vi ska gå vidare. Bara ett i frysen. Snart 39 år.: -( Fattar inte hur orättvist livet får vara ibland. Gråter, gråter och gråter....Hoppas verkligen det går bättre för er andra!
    Beklagar verkligen!! Livet är grymt orättvist..

Har blödningar jag med och är livrädd inför torsdag då det är VUL för oss..
  • St0rken

Grattis till er alla som sett ett tickande hjärta :) Läser även fler som blödit osv och det har gått bra men är så rädd ändå. Jag gör det inte varje dag och det är liite bara men är så jävla rädd rent ut sagt att dett ska vara ett MA som sist... Kan inte sova känner mig skakig :( illamåmde kommer och går. Vi ska vara där 8.45 imorgon..

• St0rken
    Mandelmumsa skrev 2014-04-02 15:20:23 följande:
    Är det någon som vet hur missfallsrisken förändras när man har sett att hjärtat slår?
    Alla läkare verkar säga olika, min sa 98-99%  =)
  • St0rken

Lyckan är total efter RULet idag :) Det var det häftigaste jag vart med om :) Dock ville bebisen inte avslöja sitt kön och valde att ha benen i kors men den var frisk iaf :D Fick samma BF datum men 17+2 fast jag är på 17+6 det gjorde inget sa hon. aden låg inom det normala :) Någon mer som fått så? Bild finns på min blogg :D

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015