• Jullan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-23 19:00:27 följande:
    Var bor alla förresten runt om i landet? Alla kanske inte vill svara. Men i framtiden vore det faktiskt kul om vi kunde ses jag bor i Örebro
    Här är man borta från familjeliv i några dagar och oj vad det skrivs i tråden. Roligt att läsa :)
    Jag bor i Stockholm.
  • Jullan
    Thesse86 skrev 2014-03-10 09:05:51 följande:
    Ringde kliniken i Umeå nu på morgonen och berättade att vi testat positivt på vår TD. Hon gav mig en tid för VUL den 3/4!!!! Har inte ni andra får gör det typ i vecka 8? Vi kommer då att ta det i V 9 (8+3)... Känns ju som en evighet.... Typ 4 veckor dit :( hur ska man klara sig till dit?
    Jo det verkar som att de flesta har fått gå i vecka 8 men jag ska på VUL först på onsdag och då är jag i vecka 9 (8+2). Det har varit en lång väntan men tänker att desto senare man går desto mer kan man se?
  • Jullan
    Danisen skrev 2014-03-11 22:44:20 följande:
    I vilken vecka har ni berättat för familjen att ni är gravida?
    Vi berättade för mina föräldrar och min syster några dagar efter att vi testat positivt eftersom de visste att vi gjorde ivf. Resten har vi väntat med att berätta för. Ska på vul idag och om allt går bra så kanske vi börjar berätta för lite fler när det passar efter idag.
  • Jullan

Åh jag är så besviken! Skulle äntligen få gå på VUL idag (8+1) och så har jag fått magsjuka så jag får inte komma dit. Känns så himla tråkigt att behöva vänta ännu längre på att förhoppningsvis få höra det lilla hjärtat slå. Dessutom känner jag mig lite orolig för ärtan. Har gått ner ca 4 kg i vikt, mestadels vätska antar jag, och hoppas bara att den har så den klarar sig med allt.

• Jullan
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 12:41:23 följande:

Nä va jobbigt!! Vilken otur! Men du behöver inte oroa dig för ärtan. Han/hon går det han/hon behöver iaf. Det är ju guldekroppen som sköter det och bara du dom tar stryk av magsjukan. Hur mår du? Kram
    Tack. Ja jag antar att jag får lita på att ärtan får sitt. Har haft magsjuka sen i söndags och det har inte blivit bättre tyvärr. Börjar kännas lite segt nu. Hoppas på att det går över snart!
  • Jullan
    Linblå skrev 2014-03-12 13:20:05 följande:
    Nu har jag lagt in en bild i bildtråden. Jösses vad jag är skakis nu.. Tror jag har en puls på 120..
    Wow! Grattis!
  • Jullan

Jag tänker på er som det inte gått så bra för eller som inte vet hur det kommer gå. {#emotions_dlg.flower}

Vi hade turen att få se ett tickande hjärta när vi var på ultraljud idag Hjärta. Det känns verkligen som ett lotteri det här med ivf och hur det sen går under själva graviditeten.

• Jullan
    Lyckostjärna skrev 2014-03-14 18:28:45 följande:
    Grattis jullan vilken vecka är du idag?
    Tack! Jag är i vecka 9 (8+3) Glad
  • Jullan
    Danisen skrev 2014-03-17 19:48:07 följande:
    Hej alla glada har lite frågor. I vilken vecka gjorde ni vul och hur stort var det?
    Jag gjorde vul i vecka 8+4 och embryot var då 19 mm stort.
  • Jullan

Jag har en fråga. Hur gör ni med gravad lax på restaurang? ok eller inte att äta?

• Jullan
    Thesse86 skrev 2014-03-31 19:52:26 följande:
    Har fått världens nästäppa från ingenstans och ibland är det knappt att nässpray funkar..några tips? Tänkte köpa koksaltsspray, men det ska tydligen inte ge så bra effekt det heller. Alla tips tas emot tacksamt! :)
    Jag är också täppt och sköljer näsan med vatten och lite salt med hjälp av en nässköljare. Tycker det hjälper, i alla fall tillräckligt för att jag ska slippa ta nässpray. 
  • Jullan
    Mandelmumsa skrev 2014-04-02 15:20:23 följande:
    Är det någon som vet hur missfallsrisken förändras när man har sett att hjärtat slår?
    Har ingen siffra i procent men vår bm på fertilitetskliniken sa att missfallsrisken sjunker väldigt mycket efter att man sett ett hjärta slå. Glad
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015