• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-11-17 13:10:58 följande:

Hur gör ni som har nyfödda, åker ni och handlar på Ica med dem? Med tanke på förkylningstider mm..

Jag vet inte var du bor men jag beställer mat från mat.se och det är det bästa jag gjort.

Jag jobbar inte nu och min sambo jobbar mer än heltid med sina företag så för att inte känna mig helt onyttig så behöver jag göra "mina sysslor"

Kanske är ett alternativ för dig att få maten hemkörd. När jag veckohandlar blir det 5 papperspåsar och med min foglossning fixar inte jag att bära.
  • Bell13
    johjen skrev 2014-11-18 10:01:30 följande:
    Tack för tipset! Hade gärna fått maten hemkörd men som jag skrev tidigare bor vi på landet utan hemkörning så får snällt palla sig till affären. Premiäbesäk igår för Adam och han sov sig igenom hela besöket så det gick bra!
    Då är det svårare så klart :( vad bra att det ändå gick bra. Kommer ihåg när jag fick mitt första barn då skulle folk alltid dyka ner i vagnen och klappa på kinden osv ... Hatade verkligen att röra mig i mataffär osv. Vågade inte säga ifrån då som 28-åring :( idag skulle jag nog bli vansinnig
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-11-17 16:11:03 följande:

Jenkis: Jag har fått utskrivet Lergigan, Lergigan comp och Pimperan och mår fortfarande illa smile4.gif Pimperan hjälper lite så jag kan åtminstone äta lite utan den klarar jag inte av mat alls. Men illamåendet släpper inte taget ändå.

Men vad jobbigt du har det :( stackars dig. Hoppas verkligen att det släpper taget om dig så du får må bättre. Det är ju rena mardrömmen att ha det så där och speciellt när det finns barn som behöver tas om hand :(

Styrkekram till dig
  • Bell13
    johjen skrev 2014-11-19 08:33:53 följande:
    Samma för mig Jenkis.. Jobbigt med alla dessa "råd" överallt tycker jag, man känner sig ganska dålig. Matningen av Adam tar ca 1 h varje gång (man ska bara amma max 20 min) jag får honom inte att bara bli nöjd på bröstmjölk utan måste ge ersättning som tillägg även om jag kämpar med maraton amningar varje dag för att det ska räcka (helamma är ju bäst) han vill typ äta hela tiden (det ska gå 2-3 h mellan amningarna) han har svårt att komma till ro på kvällarna och somnar sen och vill absolut inte sova i egen säng (spädbarn ska helst sova i egen säng för att minska risken för psd).. Ja vi bryter mot allt och som den prestationsprinsessa jag är mår jag dåligt av detta och försöker varje dag kämpar med att lösa ovanstående smile4.gif
    Tjejer må inte dåligt över att det inte är som det står att det ska vara i böckerna. Jag ammade när de var hungriga och det tog nog mer än 20 minuter. Mina barn kunde absolut inte somna eller sova i egen säng förrän de var 7 eller 8 månader gamla. De var trygga med att sova nära mamma eller pappa och så fick det bli. När det gällde mitt eget barn ansåg jag att jag var experten.

Ta inte det jag skriver som råd ni inte vill ha eller fingervisning. Jag tror att det är mer vanligt att det inte är som det står att det ska vara i böckerna.
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-11-22 22:47:44 följande:

Jaha, v17 nu och inte minsta tillstymmelse till någon putande gravidmage.

Hur går det för er andra som fortfarande är gravida? :)

Det går bra. Är i v 22 och mår rätt bra. Är pigg på dagarna och kvällarna. Vilar mkt pga foglossning och om jag inte rör mig så mkt mår jag bra.

Jag känner honom varje dag nu. Går t o m att känna hans sparkar utanpå magen ibland. Jag njuter av att vara gravid nu och hoppas att känslan av att vara nöjd håller i sig ett par veckor.

Hur mår du?
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-11-23 08:49:35 följande:
    Fysiskt? Toppen! Lite ont i ljumskarna ibland bara. :)

Psykiskt? Katastrof, riktigt hemskt och avskyvärt.
    Jag beklagar att du mår dåligt.
  • Bell13

Var i Trysil i helgen. Ett paket New born blöjor Pampers kostade 19.50 kr det är typ det enda som är billigt i det landet. Blev så himla förvånad

• Bell13
    Moolie skrev 2014-11-23 22:59:14 följande:

Jag hann inte träffa någon i gruppen innan jag blev gravid... Så ägaren till gruppen tyckte att jag inte borde bry mig om dem för de betyder ändå inget för mig... Jag borde inte ha dem som en förlängning av familjeliv... Jag blev jätte sårad och låg i sängen i flera timmar och grät... Började må bra först i eftermiddags...

Gruppen är inte till för gravida. Så efter testdagen blir man utesluten, utfryst och ignorerad tills man lämnar självmant...

Och jag som fått missfall tidigare och har problem med att acceptera graviditeten känns det som om jag är helt lämnad utanför om mitt lilla barn skulle gå bort... :( Då finns det INGET där...

Allt för att jag missat träffarna som var pga sjukdom, missfall och vårdnad om min mans barn...

Jag förstår ju att man inte kan skriva om sin graviditet eller så... Och det har jag inte gjort!! Jag hejade på några som jag pratat en del med tidigare som varit i samma fas som mig innan... Men jag fick tydligen inte finnas där alls... :'(

Jag äter med postafen för glatta livet! Tar en vid 6 som håller sig resten av dagen ungefär. Så ÄNTLIGEN slipper jag ta den där på kvällen också! Läste att man inte skulle ta mer ön nödvändigt... Men det är svårt att avgöra tycker jag. ;) Mår man pyton så gör man!

Jag hoppas att du förstår att du inte blivit utesluten pga av dig eller din personlighet utan för att de är avundsjuka.

Det finns dessvärre människor som inte kan vara glada för andra. Det är inte ditt fel att du lyckats bli gravid före dem.

Förstår att du blir ledsen. Har en kompis som uteslutit mig för jag blivit gravid så jag kan relatera till hur det känns
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-11-24 07:38:55 följande:
    Fy så tråkigt!! :( Jo, klart de är avundsjuka när de kämpat i så många år... Och jag har alltid fått plus på stickan... Vet att grupp-ägaren blev irriterad/kort i tonen redan på vårt första försök... Sen när jag fick missfall så blev hon så himla len på tonen igen... Att man mår bra av andras misslyckande och dåligt av andras framgångar... Tråkigt... :(
    Det får inte gå för bra för då blir det missunnsamhet. Väldigt tråkigt. Förstår om du blev ledsen det hade jag också blivit.

Var nån som skrev att bli gravid är ju målet med ivf.

Du ska se att allt blir bra till slut. Jag hoppas också att du fått tag i läkare gällande antidepressiva.
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-11-24 16:20:36 följande:

Så snälla ni är!! <3

När kände ni andra av sparkarna? Jag är i v17 nu och tycker mig känt sparkar vid två eller tre tillfällen...!

Jag kände v 16 första gången så det är ju inte omöjligt
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015