Sillavi skrev 2014-11-11 18:43:05 följande:
Tack för omtankarna <3
Vi var på spec ul igår som sagt. Var en lång och gedigen undersökning som gjordes av en läkare. Hon kunde konstatera att ena njuren var full av cystor samt förstorad. Hon kallade in en professor som tittade på bebisen och njurarna. Han var mer lugn och gav ett gott och tryggt intryck. Han sa att det var en god prognos. Vi fick en till tid till samma läkare om 4 veckor för att följa bebisen. Men detta kommer inte bidra till några problem vad han trodde iaf. Vi kommer att föda normalt fast på östra IOM att barnläkare finns där dygnet runt. När bebisen är född så ska ett ul göras för att kolla hur det ser ut. Men vi ska sikta in oss på att njuren är helt el delvis nedsatt. Detta kommer inte påverka bebisens liv vad dom kunde säga just nu. Dock kommer barnläkarna på BB informera oss om vad detta innebär. Så mao ingen operation verkar det som iaf vilket känns väldigt bra. Jobbigt bara att inte veta mer exakt vad det innebär för bebis. Men nu blickar vi framåt och hoppas på det bästa. Idag är jag lite nedstämd och känner mig depp. Har väl kommit ikapp lite att bebisen har en missbildning
Jag förstår dig helt och fullt. Min äldsta dotter är sjuk i diabetes typ 1 och jag minns än i dag hur chockartat det beskedet var. Kommer ihåg hur ledsen jag blev och min oro och funderingarna kring hur livet skulle bli.
Ett tips är att bara lyssna på kompetent vårdpersonal om du har frågor ställ dem till dem. Jag googlade och det var det värsta för då blev jag rädd att hon inte ens skulle klara natten :(
Det positiva i det negativa är ju att bebisens liv inte blir påverkat. Ville mest säga att jag kan förstå hur det måste kännas för dig.