Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Mysigt! Hoppas du fick en fin midsommar!
Hej alla fina tjejer . Hur mår ni idag? Kram
Tjohoo hurra och grattis Bell!!!!
Varit hos bm idag och fått besked om att jag slipper Niferex!! Jippie!!! Började ju för sex veckor sen med Blutsaft, massor av jordgubbar och spenat varje dag plus nötkött några ggr i veckan och det har gett resultat. (Broccoli är ju också bra men kan bara inte äta det just nu.) Hade 135 i hb vid inskrivningen och ligger fortfarande under det men helt ok. Hade 122 idag så fortsätter jag såhär klarar jag mig. Känns superskönt eftersom jag ju inte är förstoppad nu och helst inte vill bli heller!! 110/80 i blodtryck, lite högre än sist men ändå lågt och bra. Gått upp totalt 6 kg sen jag blev gravid, vilket är helt ok, går in i v 26 imorgon, men 3 kg sista månaden så ska nog ta det lite lugnt med kakor framöver, hi, hi!! Hjärtat slog jättefint hos Bambi och mitt SF-mått var 24 vilket i princip var på normalkurvan (1 mm över). På superhumör Kramar till er alla härliga tjejer!!
Jag hänger gärna på här, om det går bra?
Är i vecka 21 nu, med en gosse, hihi... har en dotter sedan tidigare, som kom genom IVF. Nu har det skett med ÄD
Låter som bra värden Jenkis!
Min BM hade lämnat meddelande på min telefonsvarare idag. medan jag var på möte, att odligen på mitt kisseprov hade visat att jag hade bakterier och måste äta antibotika.. Förskte ringa upp efter mötet då jag blev total nojig och vill veta vad det var för bakterier, om de hade hittat GBS eller så. Ringde upp men möttes av telefonsvarare som angav telefontid mellan 11-12 och klockan var nu 13. Vänta tills imorgon kändes inte som ett alternativ så ringde runt på lite olka nummer som jag hittade på deras hemsida och till slut svarade enhetschefen (!) och bad henne att hälsa till min BM att ringa upp för att jag var orolig. BM ringde efter 30 min och det visade vara "vanlig" urinvägsinfektion dvs tarmbakterier i urinen och inte GBS vilket var väldigt lugnande. Ska äta antibiotika i 5 dagar och sen lämna prov igen om 2-3 veckor. Känns ändå sådär även om det var något lugnande att få prata med BM. Någon som har ätit antibiotika under graviditet?
Välkomma alla nya och stort grattis till plusset!
Asså nu har jag grubblat hela natten. Ska man enbart sova på vänster sida? Har jag gjort hela natten, men har sovit riktigt dåligt. Är det farligt att sova på rygg? Högersidan är det ytterst sällan jag sover på. Men på ryggen så avlastar man bäckenet. Öööh... va rörigt!! Min bm har iaf inte sagt något om hur man ska ligga.