Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Blir så ledsen lokattis! Så fruktansvärt hemskt! Stor kram, vet dessvärre alltför väl hur det känns..
Blir så ledsen lokattis! Så fruktansvärt hemskt! Stor kram, vet dessvärre alltför väl hur det känns..
Grattis längtar - skönt att höra! Fina nyheter! Kram!
TillväxtUltraLjud
Aha, ja jag har fått det förklarat så för mig iaf. Men det kanske är fel?! Barnmorskan sa så iaf.. *förvirrad* ;)
Hoppfulla Fia, jag tror de är mer försiktiga bara för att. Reagerar på allt som egentligen inte alls är något. Hellre att de kollar upp än bagatelliserar! Men samtidigt kan det ju skapa en del oro. Men jag tror att det är jättevanligt, verkar så, att man dubbelkollas för det ena och det andra som sedan visar sig ha just med arv att göra. Jag har en väninna som dubbelkontrollerats vid båda sina graviditeter för att barnen varsitt onormalt små. Allt har varit perfekt när de har kommit ut! Bara mamma och pappa som är lite små, arv med andra ord. Har en annan vännina som fick barn nyligen som hade ett misstänkt hjärtfel, men han har nu dubbelkontrollerats en massa, och allt ser bra ut och har "växt rätt". Visserligen en redan född bebis..men ja, det kan vara mycket oro som sen visar sig vara just bara obefogad oro! Du ska se att det kommer gå bra hos läkaren sen så ni får gå tillbaka till att bara vara glada över bebben som snart är här! Trevlig helg!!
Tänkte på faderskapsbekräftelse för er som är ogifta. Vi har ju gjort ÄD/ivf allihop, då skriver de ju på att deras sperma får användas till ändamålet. Är inte det godtagbart som "faderskapsbevis". Eller det kanske är jag som är naiv?
Sen tycker jag att det är skitlöjligt att gifta inte behöver bekräfta faderskapet. Vem garanterar att gifta är trogna? Gud eller?! ;)
OJ! Det var en hög siffra det.. Läskigt!
Håller tummarna för dig Bell! Hoppas verkligen att allt går bra, det måste vara er tur nu!
En timme kvar till rulet och jag är SÅ nervös!!
Längtar, började smörja magen när den började sticka ut lite. Då kanske en gång om dagen? Nu försöker jag vara mer frekvent, 2 ggr om dagen, nu när magen sticker ut dygnet runt så att säga. Vilken olja har du köpt? Har kört på Weledas, men den är slut nu så jag måste köpa ny..