• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lillebrorsfaster skrev 2014-10-31 11:01:40 följande:
    :) kanske är fler än man tror som tänker så..
    Det tror jag nog. Men tänker man inte så kan det nog uppfattas som provocerande.
  • Bell13
    glader skrev 2014-11-03 11:29:50 följande:

Vad gäller knipövningar och magträning måste jag rekommendera appen mammamage! Jag har kört den sen jag kom hem varje dag och ser redan mina magmuskler igen!! Den är till för just kvinnor som varit gravida och bygger upp muskulaturen inifrån så att magen kan bli platt igen (många gör ju fel och börjar träna de yttre magmusklerna och får putmage).
    Testa! Enkla övningar man kör en gång om dagen smile1.gif

Laddade ner appen nu. Ska köra efter den när jag fött. Efter jag fött mitt andra barn blev magen aldrig platt igen. Jag fattar varför nu :)
  • Bell13
    Lillebrorsfaster skrev 2014-11-04 06:45:04 följande:

Pratade med förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in. Så nu är vi på väg.

Stort lycka till. Hoppas allt är bra med den lilla.
  • Bell13

I morgon är det äntligen dags för rul. Som jag längtat sedan kubtestet. Flicka gissar jag på och även att allt ser bra ut med den lilla :)

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-11-05 12:48:10 följande:
    Oh var det en pojke smile1.gif Grattis till lillebror!! Va roligt att allt såg bra ut också. Kram
    Moderkakan ligger i framvägg men inte föreliggande sa hon, bara att det är lite svårare att känna sparkar. Jag har ju känt ett par ggr även fast det inte är jättetydligt, är ju bara i v 19 än så länge. Men det känns bra att allt såg bra ut. Blir till att fundera på namn nu
  • Bell13
    Irma01 skrev 2014-11-05 12:59:49 följande:
    Grattis!!
    Tack. Känns så långt borta innan jag får träffa honom bara :)
  • Bell13
    Lillebrorsfaster skrev 2014-11-07 09:54:45 följande:

Vår lilla tjej är här! Kom imorse efter utdragen förlossning och akut kejsarsnitt! Hon är sötare än sötast! â¤ï¸

Jättestort grattis till er dotter.
  • Bell13
    lisodan skrev 2014-11-07 11:37:50 följande:

Ja och ett annat symptom jag har, som rör det kognitiva. Tappar ord när jag skriver texter...eller lägger till extra....mysko....Ursäktar att det ibland är lite rörigt i min text däruppe ....

Hej, vilket välformulerat inlägg du skrev inte alls rörigt.

Vill sända dig en eloge, vilken stark kvinna du är. Jag skulle nog klappat ihop totalt om jag haft det som du.

Jag var ofrivilligt barnlös i 2 år och det är ju egentligen inte alls lång tid om jag jämför mig med andra kvinnor här inne. Men alla har vi olika historia och vi kan stärkas av varandra.

Tycker du är modig och stark som inte ger upp. Samtidigt är det också det enda som kan ta dig till målet, ett barn. Att försöka, bearbeta missfall om det blir så och sedan försöka igen.

Långt i från alla orkar och alla har olika gräns för när det är dags att ge upp.

Tack för du delade med dig.

Kram
  • Bell13

Jag behöver ventilera en sak.

Jag har en kompis som är ofrivilligt barnlös. Hon och jag har legat i fas i våra cykler tidigare och gjort behandlingar ungefär samtidigt. Hon har gjort fem fulla ivf:er men sorgligt nog inte blivit gravid vid någon av dem. Nu genomgår de ett frysförsök och jag önskade henne lycka till. Hon sa då att hon upplever det som väldigt jobbigt med vänner runt omkring sig som blivit gravida. Hon sa att hon medvetet valt att backa (hon har inte hört av sig på flera veckor) för att få distans till det hela.

Jag vet inte om jag överreagerar men jag är oerhört ledsen över att hon väljer att ta avstånd men förstår att det är svårt för henne. Det hade nog varit lättare att ta om hon sagt att det är så ledsamt att livet är orättvist istället för att jag vill inte umgås med dig mer för att du är gravid.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015