Kelsson1 skrev 2015-03-26 06:23:36 följande:
lisodan & Sira: Tänk på att hb vanligt och hb som gravid är två helt olika saker! Det som räknas som lågt vanligtvis kan vara helt normalt för en gravid kvinna. Sen säger inte hb som tas från fingret allt, viktigast att kolla hur depåerna ser ut om man enligt stick i fingret ligger väldigt lågt.
MillaQ2: Välkommen, tyvärr vet jag inget om ÄD så vågar mig inte på några svar där. Men förstår mycket väl din oro. Försök dock tänka på att du väntar barn och inte missfall . Jag var också väldigt orolig när jag väntade dottern men någonstans kring RUL bestämde jag mig för att det faktiskt kommer att gå bra, gick inte att gå omkring o må dåligt hela tiden.
Fick tag på barnmorskan idag och svar på alla prover. Allt ser bra ut säger hon. Järndepåerna ligger på 51, och hon tycker jag ska börja med järn i vecka 20, ska ej ta fler prover men börja då oavsett. Fick även svar på cellprovet, som jag ju började blöda av, så nu känns det iaf lite värt att jag tog det. Eftersom det kom blod med visste de inte om det kunde bli missvisande resultat.
Så detta med yrsel osv får jag väl bara acceptera är en del av graviditeten. :)