• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

MissHelena skrev 2014-04-01 17:42:15 följande:
    Pluttemor skrev 2014-04-01 09:01:47 följande:
    Hur mås det missHelana! Kram
    villsågärna38 skrev 2014-04-01 10:03:01 följande:
    Oh så tråkigt att höra! Hoppas verkligen att det bara är växtvärk du har. Man kan ha riktigt ont utan att det behöver vara nån fara. Åk till gynakuten annars. Stora kramar
    johjen skrev 2014-04-01 10:06:17 följande:
    Hur mår du? Kram
    Ni är så underbara. Tack för att ni finns här! Ingen blödning har kommit tack och lov men smärtan är kvar. Dock har den fokuserats på svanken/svanskotan och drar sig ner i ljumsken och ena skinkan typ. Tog mig iaf till jobbet men har varit svårt att sitta ner pga smärtan. Känns bättre när jag står upp. Hoppas verkligen det är övergående.

Oh va skönt att du inte blöder. Är nog ingen fara men sök hjälp om det blir för jobbigt och ta en alvedon om du har jätteont!! Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2014-04-01 20:07:41 följande:
    Hej Hopp! Skönt att höra MissHelena, håller tummarna för dig! Jag var på första hälsosamtalet på MVC idag, var väl inget nytt direkt förutom att jag får träna hur mycket jag vill! Både löpning, styrketräning och typ allt var okej, skönt! Sen hade jag gått NER i vikt...?? Antagligen för att jag inte tränat och ätit lite konstigt pga illamåendet. Nåväl, det lär ju vända med besked

Härligt!! Och ja vikten behöver du ju inte bekymra dig över Det tar du igen sen!! Tänk dock på att inte träna magen, sit-ups osv är inte bra om man är gravid. Kram
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-04-01 20:29:43 följande:
    Ok...bara länken kom med, inte inlägget. En tjej sa iaf att hennes kompis fått känningar i v.9 och började med sånt här, blev symptomfri resen av gravven! Gällande nässpray så kör jag alltid med Renässans, de andra är inte hälsosamma att hålla på med och som gravid skulle jag absolut bara köra med saltlösning. Menthol varianten är bäst, den öppnar ju upp också.

Håller med! Saltlösning är absolut bäst men Nezeril i max 10 dagar är inte farligt enligt min husläkare isf. Nasonex/cortisonspray tror jag dock inte är att rek nån längre tid. Själv tog jag det en vecka pga bihåleinflammation och slapp då antibiotika vilket kändes som ett betydligt bättre alternativ.
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-04-01 20:32:03 följande:
    Välkommen hem Villsågärna! MissHelena, hoppas verkligen smärtan går över och att det inte är nåt allvarligt! Jag tycker det låter som någon nerv..??

Tack
  • villsågärna38
    MissHelena skrev 2014-04-01 22:28:37 följande:
    Härligt att ha gått net lite i vikt, då har du något stt konpensera med sedan :) Jag väger tyvärr redan lite för mycket och mer lär det bli om jag får gå hela vägen. Men det får det vara värt ;) Vilken vecka är du i? Jag har inte ringt till någon BM ännu, tänkte vänta till efter VUL i nästa vecka så jag vet att det verkligen är någon där inne. Är sedan borta i en vecka och då kommer jag vara i v9 eller 10 innan jag hinner ha första samtalet. Är det för sent tycker ni?

Det beror på var du bor och om du ska göra Kub. I Stockholm är det att rek att ringa tidigare för att få tid men första besöket brukar vara i v 9-10. Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-04-01 22:44:13 följande:
    Hej till alla som äntligen är gravida! Efter tips från villsågärna38 så tittar jag in i den här tråden då jag ääääntilgen är gravid igen efter ÄD och denna gången hoppas vi på en fullgången graviditet.

Välkommen hit Kram
  • villsågärna38

Hej! Vi gör KUB i em (skulle gjort imorgon men bokat om tiden pga jobbet). Inte sovit i natt Både jag och maken skitoroliga. Gulp!! Vet precis hur du känner Johjen. 42-årigt ägg här känns ju sådär. Ja bara att be till Gud!! Maken är iaf 5 år yngre. Hoppas att det kan vara positivt iaf. Kramar till er alla!!

• villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-01 22:45:15 följande:
    Jag tar Nazonex dagligen p.g.a min allergi och det är ingen fara säger de 3 läkare jag frågat om medicinen. Bättre att man kan försöka må så bra som möjligt och kan få luft. Nasonex behövs tas ett tag innan det hjälper. Jag använder renässans menthol med extra salt i (klarar mig inte utan den) och spolar näsan med nässkölj . Har mycket problem med bihålerna p.g.a allergi.

Skönt att höra!! Då behöver jag inte oroa mig för det. Jobbigt med bihålorna. Har du problem hela tiden? Usch va jobbigt!! Jag har iaf inte allergi (ännu, peppar, peppar!!). Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-02 10:16:29 följande:
    Åh vad jag ska hålla tummarna att allt ska gå bra!! Kram
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Tack!! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-02 11:02:00 följande:
    Åå tänker på er!! Allt kommer säkert se jättebra ut!! Många kramar Ps berätta gärna hur det gick sen om du vill.

Lovar att uppdatera!! Tack för pepp Håller tummarna för dig imorgon! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015