• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen: Jag fick kallelse att göra mitt tre års cellprov samma dag som äggplock. Väldigt kort varsel också. Och de säger att man kan göra det när man är gravid. Har läst att det är ok också. Så hellre göra det än inte.

• lisodan

Vad konstigt. Fick höra från flera, IVFkliniken, dit jag först var kallad och mvc att det skulle vara ok i början av graviditeten. Läste också att det var ok. Men att man kunde blöda lite, men inte så här mycket. Nu är det inte säkert att det kommer bli nåt resultat ändå eftersom det kom blod med i proverna. Det får INTE göra det igen innan graviditeten är över!

• lisodan
    Danisen skrev 2015-03-13 21:10:13 följande:

Såklart att dom inte ska det. Nu ska ni fokusera på bebis

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-14 15:03:06 följande:

Hej på er! Det var ett tag sen jag kikade in här...

Gick in i vecka 11 igår, och ska på inskrivning på måndag. Illamåendet har lagt sig nästan helt och jag har mer energi på dagen (däckar dock fortfarande runt kl 20 varje kväll). Jag har börjat känna livmoderns titta fram ovanför blygdbenet och idag kunde jag tom se det bukta ut när jag låg på ryggen! Längtar tills det syns ännu mer

Många här som snart ska få träffa sina små underverk! Så härligt för er!

Häftigt att du kan se livmodern bukta ut. På mig är det liksom mer som buktar ut. Hehe... På kvällarna är magen så himla stor o spänd! Senaste dagarna har jag också haft mindre illamående. Men idag känner jag av det en del igen. Och SÅÅÅ trött. Får snart fikabesök. Av några vänner men vill helst bara somna lite....

Spännande med inskrivning.
  • lisodan

Hej, hej hur mår ni alla?

Jag mår obehagligt bra på dagarna iaf. Mer energi. Häromdagen kände jag mig rastlös. Har ju nästan glömt hur det kan kännas! Men har ju också gått in i vecka 12 nu. Så det är väl nu symtomen avtar lite kanske. VECKA 12!!!! Om någon ska ändra i listan får ni gärna ändra mig med.

Dock en del molvärk, någon mer som hade det runt denna tid? Och har fortfarande lite illamående innan frukost och på kvällarna. Och kan däcka i soffan på kvällarna fortfarande.

• lisodan
    Bell13 skrev 2015-03-18 09:34:39 följande:
    Jag mår oförskämt bra för att vara så nära bf. Foglossningen är nästan helt borta så jag tror att han kanske fixerat sig under veckan. Ska till bm på fredag har besök hos henne 1 gång i veckan nu, hoppas att det bara är 2 besök kvar och att han gärna kommer till världen under påsken. Det är idag 15 dagar till bf
    Gud så spännande!
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-18 13:01:14 följande:
    Så skönt att du skriver det med molvärk! Jag har också fått mer molvärk de senaste dagarna, går in i vecka 12 på fredag. Var lite orolig och tog upp det med bm som lugnade mig, men oron finns ändå där. Denna molvärk känns mer dov och inte så huggande som den första molvärken. Men ändå kraftig.
    Och skönt att du säger samma!
  • lisodan

Grattis Fruhn! En speciell känsla att bli "utskriven", eller hur?

Och lycka till imorgon Blomflugan. Om tio dagar är det vår tur! Hur känns det inför imorgon?

Vad jobbigt du har det Moolie, stå på dig så du kan få avlastning! Hur länge till var det meningen att du ska jobba?

• lisodan
    Blomflugan skrev 2015-03-22 11:58:01 följande:

KUBen gick bra, allt såg bra ut! Plutten låg och sprattlade och sträckte på benen, himla gullig! Nu ser det ju faktiskt ut som en liten människa :)

Mitt illamående var mkt bättre under ca två veckor men nu är det som vanligt igen :/ det är så tråkigt för man blir så inaktiv, har inte lust att göra något, bara ligga i soffan och må illa...

Grattis, om en vecka är det vår tur! Mådde också mindre illa i nån vecka eller två. Men senaste dagarna, eller rättare sagt kvällarna...blää! Tog en Postafen igår för första gången på säkert 4 veckor. Sov iallafall mycket gott! Men det är ändå ok, har ju aldrig spytt iaf och mår ok på dagarna. Stackars dig!
  • lisodan

Usch, vaknade efter några timmars sömn vid 24tiden inatt, kallsvettig, illamående och yr. Precis så här kändes det en gång i början av graviditeten och då åkte vi in till akuten. Nu tänkte jag att jag skulle avvakta och se, och mycket riktigt mår jag bättre nu. Men det tog några timmar. Nu har jag mest vanlig molvärk och kan inte somna om. Fick också som stickningar i fötterna när jag stod upp. Nån som haft samma att ni vaknar av detta? Vad kan det vara tecken på? Brist på något? Igår var jag otroligt trött, illamående och hade som mjölksyra i benen när vi gick en lätt promenad, och vilket flås! Mer än tidigare. Ska ringa bm idag nu och höra, men osäkert när jag får tag på henne.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015