Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Moolie: Du får helt enkelt se imorgon , försök att inte läsa på nätet till dess.
lisodan: Så mysigt
Lokattis: Visst är det ett himlans liv mellan varven
Moolie: Du får helt enkelt se imorgon , försök att inte läsa på nätet till dess.
lisodan: Så mysigt
Lokattis: Visst är det ett himlans liv mellan varven
Måste få klaga av mig, är så sjukt trött hela tiden. Fick förklaring igår hos BM, järnvärde på bara 104 men tänker inte börja med järntabletter nu för riskerar bli ännu mer illamående av de och det orkar jag inte med. Fick en lista på livsmedel som innehåller mycket järn, måste bara ta mig till affären o inhandla o försöka tvinga i mig det o hoppas på det bästa.
lisodan: Läs gärna länken, står mer info där om hur järn tas upp och att kroppen inte tar upp lika bra järn från spannmål, frukt osv.
Bell: bara 0,34 mg
lisodan: När jag drabbades hade jag "lyckan" att bara spy en gång men mådde illa i flera dagar efteråt. Pratade aldrig med BM då. Men har ju mått illa hela graviditeten och beskedet är att bebis tar det den behöver bara du som får må dåligt. Det gäller så länge du inte blir helt uttorkad, då kanske du behöver dropp. Så behåll kontakten med 1177 och kontakta också din BM om du är orolig.
Undrar om Moolie är på förlossningen eller kanske redan fått sin lilla bebis?
Moolie: Så jobbigt, hoppas att hinnsvepningen gjorde sitt och bebis väljer att komma under helgen!