Sira skrev 2015-03-01 09:22:34 följande:
Lisodan: Ja, lite klåda har jag emellanåt. Just nu är det armarna och halsen. Har även fått lite utslag på magen, som ett rött horisontellt streck i höjd med naveln typ. Men på magen brukar det inte klia så jag brukar bli förvånad när jag drar upp tröjan och ser att det är lite rött. Jag har, hittills iaf, inte haft det lika illa som du. Vet du vad det kan bero på?
Kelsson: Usch så jobbigt! Lider med dig. Att må så illa tar ju verkligen bort all energi. Ska Primperan sluta tas efter en viss vecka eller varför måste du sluta med den?
Vet inte varför jag fick det. Hade samma men över hela kroppen för 1,5 år sen (inte gravid). Kunde inte lista ut något då som triggade det. Har sedan dess tagit bort schampoo och krämer med parfym i, samt sköljmedel. Nästa steg är parfymfritt tvättmedel. Men det kanske bara är hormonellt? Och att man bli mer känslig som gravid? Nu är klådan nästan borta iallafall, och händer det igen har jag numera Tavegyl hemma. :) Idag kör jag ett litet mindre migränanfall istället!!
Men fortfarande ingen fara känner jag, bara det blir en frisk liten bebis till sist så är jag mer än nöjd :)