Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
De gjorde vul för att se om äggstockar var mycket förstorade och om jag var mycket svullen. Inte för att kolla foster och hjärta. Det ska vi göra först 4/3.
He he, jag blir ju nervös för att jag HAR symptom. Är första gången jag är gravid så har ju ingen aning om hur det ska kännas.
Blir också orolig för att teststickorna inte ännu visar tydligare streck än kontrollstrecket. Det blir starkare men går inte så fort. Är 2 dagar efter testdag. Läser att långsam stegring av HCG kan tyda på utomkveds. Någon som erfarenhet, kunskap om detta. Jag har ont (som menssmärta/träningsvärk)men blöder ej. Funderar på att köpa Clearblue iaf, något vi sa att vi skulle skita i för att det var så tydliga streck på stickorna.
Kanske borde försöka hålla mig från att googla ett tag. Ta en paus över helgen.
En annan biverkning, eller vad man ska kalla det, är att sambon är otroligt uppmärksam och gullig nu. Fixar frukost och serverar kaffe i sängen så fort jag ber om det. Eller ännu bättre, så gör han det självmant. Han säger att han tar hand om mig och "Mini", som vi börjat kalla de lilla embryot. Vi är alldeles alldeles fjantiga och nyförälskade....:)