• Linblå

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie skrev 2014-02-27 17:47:15 följande:

Inte?! :D Vintertid sitter jag här. Sommartid är jag ute i min kära trädgård 24/7! För runt 60 år sedan var det en blomsterhandel till vårt hus. Så blommorna ploppar upp ur buskarna till höger och vänster! Försöker få någon form av ordning! :)

Jag har iaf satt en massa frön. Så det ska bli nåt utav det iaf. En massa konstiga bladgrönsaker, tomater och chilli. Ser fram emot att få kriga med sniglarna. :)

Har världens träningsvärk idag. Både skönt och lite obehagligt. Inser att jag måste träna mer.

Jag ställde en hink bredvid sängen för ett par dagar sedan. Bara utifall att. Men inget illamående än. En och en halv vecka kvar till ultraljud. Tiden släpar sig fram.
  • Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-02 21:05:34 följande:
    V 5+4 idag och inga ordentliga symptom på 1 vecka ca, förutom magsmärtor/som mensvärk. Någon annan i samma tid ungefär som inte heller tillhör den "lyckliga skaran" som mår illa å har öma bröst som bevis :-/
    v 6+3 idag och har heller inga symptom just. Lite tröttare än normalt bara. Och ingen mens. Men annars inget.
  • Linblå
    Thesse86 skrev 2014-03-04 08:23:14 följande:
    Titta vad som hände imorse!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Går inte att beskriva de känslor som går i genom kroppen :D Helt sjukt men ändå så sjukt underbart :D

Svagt streck, men ändå tydligt :) Vi är ju på dag ÄP +15 idag :)

Grattis och välkommen! 
  • Linblå

Till Iisodan: Det är så bra att prata och processa med så många man känner sig bekväm med. Själv höll jag allt inne tills jag lärde mig att det var så mycket enklare att leva om man fick dela. Såg det på nåt program nyligen med. Att man skapar ett hormon som gör att man vill söka sig till andra när man mår dåligt för att kunna få stöd och hjälp. Så det ligger tydligen djupt i vår natur.

En kram för styrka och medkänsla.

• Linblå

Tröttheten har slagit till den här veckan. Är som en zombie på eftermiddagarna på jobbet. Tur ingen lider om jag gör någon liten miss tänker jag och fortsätter med zombiestuket...

• Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-06 12:27:31 följande:

Har funderat på det men min kille kan inte följs med tidigare. Vi är just nu särbos med ca 35 mil mellan oss pga av jobb, så det skulle kännas konstigt att gå utan honom. Å rädd att det inte finns ett litet liv där i magen å han inte är hos mig då... Får se hur jag gör. Är bara så himla rädd
    Känslor som blir handikappande i vardagen måste hanteras på något sätt. Sedan finns det olika sätt att hantera dem på. Antingen kan du ju på något sätt komma till ett ultraljud, skrik, ljug be på bara knän. Vad ditt samvete tål. Jag skulle inte rösta på att ljuga för det gör dig illa och du kommer må sämre av det. Eller så kan du välja vad dina känslor ska få göra med ditt liv. Känslor är inte handlingar. Du kan välja vad du gör. Jag fick tipset att flytta på känslorna som var jobbiga till vissa tidpunkter. Jag hade ångest på jobbet. Så jag fick tipset att om jag kände ånget så skulle jag säga till mig själv att ja, jag noterar min ångest men du får faktikst vänta på din tid och det är efter lunch tio minuter. Så fort jag kände någon ångest så tänkte jag så och efter lunchen så kunde jag gå undan och tänka bara på ångesten i tio minuter. På så sätt komprimerar man och tillåter sig sina kännslor men hindrar dem från att bli alltför handikappande. Och det fungerar! 
  • Linblå
    Solig  Grattis till alla tickande hjärtan! Solig

Ni får hålla tummarna åt mig nästa vecka.
  • Linblå
    Jenkis skrev 2014-03-06 14:13:02 följande:
    Ja, det fungerar faktiskt Men det kräver såklart som allt annat övning, övning, övning i början.

Håller tummarna för ditt VUL nästa vecka!
    Tack! Jovisst kräver det övning. Jag begränsade mig till endast ett test på utsatt testdag också. Det var svagt men jag har inte velat göra om det. Har sparat det också. Går och tittar på det någon gång ibland. Det ligger i en fryspåse för annars tror jag det skulle lukta :)
  • Linblå
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:30:30 följande:
    Här kommer jag med ytterligare frågor haha detta är helt nytt för mig aldrig plussat någon gång i mitt liv och vet inte mycket alls. Tur det finns sådana här trådar :)
    När fick ni era första "riktiga" grav symtom? Är nu i vecka 5 (4 +3) och har inga symtom alls...är det vanligt? Hur var det för er? :D
    Jag var trött och frusen i går och jag går in i vecka åtta på lördag. Men annars så känns det inte nåt sepciellt. Verkar förskonad från det mesta.
  • Linblå
    tusa skrev 2014-03-06 21:35:53 följande:
    Var också liksom frossig n¨gra kvällar förra veckan, men denna veckan är jag varm, inte svettig, men som att kroppstempen höjts...eller så håller jag på bli sjuk! Jag gick in i v.7 igår och undrar när illamåendet kommer slå till...

Såg att du börjat plantera? Skulle vi åxå behöva göra. Vad sätter du? Har du stor trädgård? Vi kommer sätta potatis och andra rotfrukter, sallad och tomat. förhoppningsvis blir det åxå höns i år! Förrförra året började vi med bin och har nu 3 kupor Solig Får väl se hur mycket man orkar med stormagen i sommarvärmen... Var bor ni?

Flyttade ut på landet förra våren innan isen släppte på sjön så första året har gått åt till att kolla vad som poppar upp. Vi har beskärt buskar och grävt bort lite vi inte ville ha. Hann inte med så mycket mer då. Nu ska det bli upphöjda odlingsbäddar så att man kan mota bort alla sniglar. Jag vill ha både höns och bin så småningom men jag ska anlägga trädgården som jag vill först. Bygga om på huset lite och sätta upp ett växthus. Och en ny bil för att få plats med en barnvagn kan ju vara smart också. Vet inte hur man ska få råd till allt det där men det löser sig väl.

Det mest intressanta som växte i trädgården var stormhatt som brorsans treåring kom in och viftade med jättestolt över att ha plockat. Då blev man lite nervös.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015