tusa skrev 2014-03-06 21:35:53 följande:
Var också liksom frossig n¨gra kvällar förra veckan, men denna veckan är jag varm, inte svettig, men som att kroppstempen höjts...eller så håller jag på bli sjuk! Jag gick in i v.7 igår och undrar när illamåendet kommer slå till...
Såg att du börjat plantera? Skulle vi åxå behöva göra. Vad sätter du? Har du stor trädgård? Vi kommer sätta potatis och andra rotfrukter, sallad och tomat. förhoppningsvis blir det åxå höns i år! Förrförra året började vi med bin och har nu 3 kupor
Får väl se hur mycket man orkar med stormagen i sommarvärmen... Var bor ni?
Flyttade ut på landet förra våren innan isen släppte på sjön så första året har gått åt till att kolla vad som poppar upp. Vi har beskärt buskar och grävt bort lite vi inte ville ha. Hann inte med så mycket mer då. Nu ska det bli upphöjda odlingsbäddar så att man kan mota bort alla sniglar. Jag vill ha både höns och bin så småningom men jag ska anlägga trädgården som jag vill först. Bygga om på huset lite och sätta upp ett växthus. Och en ny bil för att få plats med en barnvagn kan ju vara smart också. Vet inte hur man ska få råd till allt det där men det löser sig väl.
Det mest intressanta som växte i trädgården var stormhatt som brorsans treåring kom in och viftade med jättestolt över att ha plockat. Då blev man lite nervös.