• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag tar crinonegel och ska göra det fram till v 12 då jag har haft lite problem med blödningar i början av mina graviditeter. Jag vet att kroppen ska producera progesteron av sig självt men det känns tryggt att ha det en lägre period.

Hur tar ni lutinus? Är det vagitorier eller gel?

• Pluttemor

Jaha, men använder man något instrument för att föra upp den eller använder man bara fingrarna? :-S

• Pluttemor

Fråga om crinone gelén. Den e väldigt lätt att använda

Jenkis: håller tummarna att blödningen upphör snart! Vad frustrerande det måste bara att inte veta och inte få göra ett VUL. Men kan du inte få en tidigare tid för på fertilitetsenheten?

• Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-13 07:36:53 följande:
    Efter att ha läst på lite mer om progesteron blir jag också lite orolig. Ska nog ringa kliniken och fråga om det går att ta reda på om jag producerar tillräckligt med progesteron själv. Det skulle kännas jättejobbigt att få mf pga progesteronet.
    Man kan alltid säga att man är lite orolig och vill ta det en längre tid, finns väl inget som kan hindra för det? 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-13 09:30:56 följande:
    Nä så kanske det är men jag har även läst att det kan finnas en risk för fosterskador men det är inget som jag vet något mer om... Jag ska ringa kliniken och kolla. Kan berätta sen vad de sa.
    jag har hör att man inte ska ta det efter vecka 12 för då är det inte bra.. 

men uppdatera oss gärna
  • Pluttemor

mina bröst ömmar som tusan idag!! Tänk att man kan bli glad av det! 

Hur mår alla i tråden, 

känns som att det e jag sjäv här Drömmer

• Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-02-13 12:23:29 följande:
    Har redan hämtat ut Lutinus. Men om det blir någon mer gång så skall jag föreslå den.

Ferten tar bara 3 patienter i veckan och de är fullbokade hela året... Just nu har de totalbrist på gynekologer. Det var bättre förra våren när jag var gravid, men du räknas inte förrän du passerat 12 veckor. Så var det då med.
    jag förstår! Men då kan man tycka att dom bör bemanna upp lite när dom ändå gör en massa IVF behandlingar!

håller fortfarande tummarna att blödningen ska upphöra! Det behöver som sagt inte vara missfall! 
  • Pluttemor

Lisodan: ser man något överhuvudtaget så tidigt på vul? Alltså foster o hjärta osv?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015