villsågärna38 skrev 2014-03-18 14:48:01 följande:
Usch va jobbigt. Låter dom nån sorts magsjuka. Vätskeersättning och undvika mjölkprodukter och fibrer kanske? Mild mat. Hoppas att det ger sig! Kram
Har lyckats leva på vispad Cola och vätskeersättning i fyra timmar...
(Stackars bebbe)
Nu gjorde jag en soppa på grönsaksbuljong, gul lök, potatis och persilja. Detta efter ett tips från en vän som har kronisk tarmsjukdom. Denna soppa är tydligen inte retande alls enligt ovanstående.
Till det blev det smörgåsrån (originalet) utan Bregott, då fett också snabbar på magen. Måste dock hitta på något mer, då en gravid utan mat fyra timmar inte kommer klara kvällen på ovanstående meny.
Har googlat och det är väl ris, banan, Proviva blåbär, vitt bröd o.s.v. som gäller i matväg.
Sen hittade jag flera barnmorskor som svarat via de stora sidorna att diarré är lika vanligt som förstoppning... Beror på hormoner och att en del blir känsliga för vissa födoämnen som gravida. Hittar jag födoämnet och kan undvika det, så är det ju lugnt. Är det hormonerna får jag försöka stå ut... Det är helt ofarligt i alla fall för bebis.
Herregud vad man skall vara med om
Ev. kan man prova bulkmedel. Typ fibrer som normaliserar magen. Används för både förstoppning och diarré.