Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Känner PRECIS igen mig! Speciellt om kallsvettningar och kräk! Jag fick det senare (kanske v16-20) så viiiiiiiiila! Ta det lugnt och börja prioritera! Var rädd om dig! <3
Känner PRECIS igen mig! Speciellt om kallsvettningar och kräk! Jag fick det senare (kanske v16-20) så viiiiiiiiila! Ta det lugnt och börja prioritera! Var rädd om dig! <3
Spammar tråden lite nu men vill inte riskera att ett megainlägg försvinner innan jag hinner skicka så därför delar jag upp det. Det här blir i kategorin Ego.
Har haft lite problem med förstoppning. Det är forfarande bara vitt rostbröd som funkar, progesteronet hjälper väl till lite och sen själva graviditeten också så det är väl inte så konstigt egentligen. Testat Microlax och det funkar ganska bra men det som funkar bäst nu är katrinplommonjuice. Den sorten jag hittade var blandad med äpple och citron så helt ok att dricka. Dock känns det ju ändå lite som att dricka flytande sviskon...
Idag har jag varit på inskrivning. Förra gången gick jag på specmvc men nu är det ju vanliga mvc. Eftersom det är äd är det ändå lite som skiljer. Jag har fått en läkartid och tillsammans ska vi planera hur ofta jag ska gå. Det räknas fortfarande som en riskgraviditet. Hur är det för er andra? Går ni på specmvc eller vanlig och vad har de sagt om hur ofta och så?
I början av graviditeten drömde jag mycket mardrömmar som nu verkar ha kommit tillbaka.
Jag vaknar av dem mitt i natten och kan sedan inte somna om på flera timmar. Jag mår så dåligt av dem och tror först att det är verkligheten.
Finns det någon mer?
Ni som är längre gångna än jag (v 13): När började ni med mammabyxor? Jag har fortfarande några jeans med låg midja som funkar. Känner mest att det blir lite fånigt med mammabyxor, även om jag börjar få mage, eftersom det än så länge inte är barnet som gör magen stor. Är inte så jättestolt över att jag har mycket gaser i magen att jag vill visa upp den...
Ni som är längre gångna än jag (v 13): När började ni med mammabyxor? Jag har fortfarande några jeans med låg midja som funkar. Känner mest att det blir lite fånigt med mammabyxor, även om jag börjar få mage, eftersom det än så länge inte är barnet som gör magen stor. Är inte så jättestolt över att jag har mycket gaser i magen att jag vill visa upp den...
Jag är så nervös. Därför har jag hållt mig undan lite också. Är i v 7+4 och symtomen har börjat klinga av. Man tänker ju det värsta och jag vet att denna oro inte är bra om det nu finns ett levande foster... Jag har tackolov UL på fredag men dagarna dit masar sig fram.
Vet ni om det är farligt att göra för många UL?
Har någon annan upplevt konstig smak i munnen och "stick" i näsan? Jag tycker inte att det smakar metall som jag hört talas om. Har dock svårt att beskriva smaken. Har aldrig kännt denna specifika smak. "Sticken" i näsan kommer samtidigt som smaken. Så himla svårt att förklara. Jag kan inte se något samband med att det kommer i förbindelse med något. Däremot har jag inte haft det på morgonen. Det är väldigt obehagligt också. Herregud känner mig som en galning när jag försöker förklara. :):):)
Piggare än piggast. Varit vaken över en timma och vill försöka somna om lite så jag orkar jobba imorgon!
Igår var det inskrivning hos bm. Vi är jättenöjda med val av klinik och båda gillar vår bm. Fick se lillskrutten igen på ul och allt ser fortfarande bra ut. Börjar så smått förstå att jag är gravid och att det iaf inte blir något tidigt missfall denna gången. Det är cirka en månad sen vi testade positivt och inser att jag levat som i en bubbla. Ej träffat vänner eller nästan tänkt på annat. Jobb, närmaste familj och soffa har det mest blivit. Men ikväll ändrar vi på det! Middag med några av mina äldsta vänner! Ha en bra dag alla! <3
Vaken sedan 3.30. Helt fantastiskt.
MEN idag ska vi på vårt första VUL, så det kan ju vara det som spökar i huvudet... Det är en skräckblandad förtjusning! Hoppas så innerligt att allt står rätt till.
Ha en skön dag allihop!