Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag bara älskar Elodie details. Vet att jag gjort många fynd på Campadre när dom har sina kampanjer. Har fort mössa och tossor från en kollektion som släpptes för 3 år sedan - folklore rose. Sen har jag en åkpåse i Cherry Blossom birds. Men är det en pojk så åker dom ut på tradera
Annars är jag sugen på en sån här skötväska http://lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/silver-cross-sk%c3%b6tv%c3%a4ska-elegance-Cream Men vet inte om den kanske är för liten!
Sist hade vi en billig från Ullared som funkade alldeles utmärkt. Men denna ggn vill jag vara lite lyxig och unna mig en dyrare
Fick ett litet bultande hjärta på vårt första VUL idag v7+4! :)
Hej alla,
Vad ni skriver mycket! Har läst ikapp en del och håller tummarna för er som är så nära målet nu, heja!
Går in i vecka 18 i morgon, så det är en bit kvar RUL om två veckor, ser fram emot det massor! Efter RUL påbörjar vi alla inköp, även om jag erkänner att jag tjuvkikat på allt från barnvagn till tapet till barnrummet. Men det känns ändå bäst att veta att det är OK, även om en aldrig kan vara säker.
Vi hade en jätteskön semester i Malaysia och jag orkade både vandra och snorkla och hänga med. Trots ruskig värme och hög luftfuktighet. Har mått toppen och mår riktigt bra nu med, så det känns skönt. Kände första sprattlet i slutet av semestern, som en liten fisk. Så det var också fantastiskt.
Åkte dock på en riktig förkylning när vi kom hem och var sängliggandes en vecka. Var hos läkaren för att få sjukintyg och hon var så rolig "oj är du gravid också, jag sjukskriver dig hur länge du vill" ...nja, två dagar till räcker
Annars är det väldigt mycket barnsnack på jobbet. Vi är en stor arbetsplats och många känner man bara ytligt. Men alla börjar prata graviditet nu när jag är där och ska komma med råd osv. De vill ju bara väl, men ibland blir jag ruskigt trött på det.
Såg att ni pratade igångsättning osv. Är det någon som vet om man fortfarande bara får gå en vecka över tiden vid IVF i Stockholmsläns landsting? Eller räknar de, det som normal graviditet? Tänker eftersom de är så noga med att inte flytta bf vid ul osv. Samtidigt är ju en vecka hit eller dit inte så mycket.. men det är ju skönt att minimera att går över tiden. Just nu räknar jag kallt med att bebis kommer komma sent. Tror inte jag haft en enda vän som inte gått över tiden med första barnet.
Tänker att om jag är inställd på att hen inte tittar ut i tid så blir jag inte lika galen, även om jag vet att det nog inte hjälper!
Värkarna jag hade i helgen var nog bara förvärkar. Ingen latensfas i sikte. Helt händelselöst igår kväll och i natt Nu hoppas jag på hinnsvepningen i em. BF +1 idag!! Hur är det med dig Johjen? Kram
Jaha, då var jag på förlossningen igen... Blödning och dessutom vattenavgång så nu blir det snitt inom några dagar!!