• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-03-24 08:04:23 följande:
    Villsågärna: åh så jobbigt! Krya på dig vännen och skäm bara bort dig själv

Tack Hur är det i ryggen idag? Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-24 08:22:46 följande:
    Samma här! Vaknade 2.30 och somnade om ca 4..upp och hoppa vid 6.30..missade djupsömntimmarna..

Så länge som du får 4 timmar i sträck får du djupsömn. Men såklart jättejobbigt att vara vaken så länge mitt i natten. Hoppas du får en bättre natt i natt! Kram
  • villsågärna38
    MissHelena skrev 2014-03-24 20:40:57 följande:
    Jag tog 1/3 av de gamla nu ikväll så ringer jag imorgon. Jag känner att de borde veta bäst och skulle det vara bättre att fortsätta skulle de ju föreskriva det. Men man blir ju så nojjig när man ser att så många andra fått fortsätta mycket längre :/

Var det lutinus du tog eller progesteron vaggisar? Vaggisarna är på 400 och lutinus på 100 men oavsett så motsvarar de samma dos. Är olika produkter bara sol funkar lite olika. Jag har tagit både och, tas som standard 3 ggr per dygn. Och du behöver inte vara rädd att överdosera progesteron. Sa inte kliniken nåt om detta då du ringde och berättade att du var gravid? Låter som att informationen kunde vara lite tydligare! Är ju så onödigt att man ska behöva oroa sig (hade jag också gjort). Kram
  • villsågärna38
    MissHelena skrev 2014-03-24 20:53:17 följande:
    Har tagit lutinus under denna omgång men har prog. vaggisar kvar från i höstas. Trodde de var 4× dosen, men så är det alltså inte? :) Då har jag inte behövt dela på den nu ikväll :) Nej fick ingen information alls mer än att de skulle skicka remiss för första VUL. Glömde naturligtvis att fråga och sedan när jag kom på det gick de inte att nå igen. Hittade dock mina papper vi fick i samband med ET där det stod att jag skulle ta lutinus fram till och med testdagen. Får försöka få tag i dem imorgon bitti igen för att se vad de säger om det.

Det är säkert ingen fara alls! När man gör ivf och blir gravid så är det ju mer likt en naturlig graviditet och kroppen producerar själv progesteron, Kan ju hända att jag fick ta två veckor för att jag då var lite äldre (var 37). Kommer inte riktigt ihåg, är några år sen nu. Gör man ÄD tar man progesteron till v 10-12 men det är ju pga man inte själv producerat ägget och då producerar kroppen inte heller progesteron. Kram och lycka till
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-25 06:18:12 följande:
    Trött och huvudvärk from hell men redan på flygplatsen på väg mot huvudstaden.. Gick upp 4:30 och sovit sammanlagt 5-6 h. Ibland hatar jag mitt jobb som innebär press, stress och resor och idag ska jag hålla två presentationer i den nationella ledningsgruppen jag tillhör. Ibland älskar jag mitt jobb som är stimulerande, utvecklande och ganska bra betalt. Men inte det bästa jobbet att ha som gravid då jag behöver vara rapp och alert och prestera på topp mest hela tiden. Vet att mkt ligger hos mig och att jag ska vara så jäkla duktig hela tiden men samtidigt har jag en krävande tjänst. Var nära att sjukskriva mig idag men var sjuk förra gången vi hade nationell ledningsgrupp så bara att bita ihop och ta sig igenom dagen. Tack snälla villsågärna för dina råd. Vågar nog ta en Alvedon idag om inte huvudvärken släpper. Ledsen över mitt gnäll, känns lite ilandsproblem helt klart, men tar en del på en att vara gravid..

Usch, tufft!! Förstår precis hur det är!! Ta en Alvedon nu innan presentationerna och hoppas att de går bra. Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-24 22:09:29 följande:
    Forts... Glömde fråga hur det e med dottern och med din förkylning

Dottern är pigg nu men både jag och maken är förkylda. Grymt virus Hostade mig igenom förra natten men i natt har jag bara vaknat 2 ggr så det har iaf vänt nu. Tur det eftersom jag reser på weekendresa på torsdag Skönt att höra att du är bättre i ryggen nu. Kram
  • villsågärna38
    MissHelena skrev 2014-03-25 15:49:03 följande:
    Fick tag i kliniken idag och de sa att jag inte behövde ta lutinus mer. När man har gjort vanligt ET med äggplock o.s.v. så behövs det inte längre än till testdagen. Skönt att få höra det från dem och nu känne rjag mig lugnare =) Gick in i vecka 6 idag och har fått till för första UL torsdagen den 10:e april. Låååång väntan för att se om det verkligen är någonting därinne.

Va skönt!! Var nog vid FET jag tog längre när jag tänker efter. Men som tur är skadade det ju inte att du tog en extra igår. Lång väntan till den 10/4 men å andra sidan är du säker på att kunna se ett hjärta då vilket ju är bra. Håller tummarna!! Kram
  • villsågärna38

Själv har jag precis kommit hem från mvc där jag fick göra ett extra ultraljud idag. Allt såg bra ut!! 11+4 idag och bebben vinkade! Sååå skönt! Reser ju utomlands över helgen och haft lite bruna spottings sista veckan så ville veta att allt var ok. Kan andas nu igen!! Kram

• villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-25 16:09:56 följande:
    Va härligt villsågärna!! Blir så glad för er skull!

Tack Hon som gjorde ultraljudet frågade om jag inte ville göra nupp testet nu eftersom jag ändå var där. Tackade nej till det. Har ju tid i nästa vecka för det och vill ju ha maken med då också. Var inte redo för sånt besked idag heller. Vill åka på resa och bara vara glad, ingen onödig oro eller prover att ta ställning till. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015