Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag har så sjukt dåligt samvete över att ta Lergigan trots att en läkare har skrivit ut detta, det är ju ändå Efedrin och koffein i, känns helt galet att peta i sig knark. Är så orolig för fostret så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är det ngn mer som känner så?
Är det ngn som har hört talas om fosterpåverkan av Lergigan? När jag var ung och blev gravid sa de att de kunde påverka fostret men nu verkar läkarna tycka att det är ok att det den här skiten. Nu känns det tyvärr som om att jag har blivit beroende av dessa tabletter då illamåendet släpper, vet inte vad jag ska ta mig till nu :(
Jag vet ingenting om Lergigan, men tänker som du att kemiska tillsatser ska nog undvikas så långt som möjligt nu under grav., men måste du så måste du ju? Du måste ju bestämma själv var din gräns går för vad du klarar och vad som känns rätt. Själv lyssnar först på min egen intuition oavsett vad som rekommenderas och forskar runt på nätet också innan jag tar beslut. VILL du inte ta dem mer så be om hjälp om du inte själv klarar sluta. Verkligen ingen lätt situation du har!!
Kram