• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hur skulle ni beskriva tröttheten? För mig känns det nästan som någon drar neråt i axlarna på nåt sätt och som att alla muskler bara känns tunga. Plus att jag bara kan somna på noll komma noll...

• lisodan

Usch, nu är det oroligt igen. Ljusrosa flytning på pappret när jag gick på toaletten. 7+0 idag. Det kom lite en gång näe jag torkade mig men sen inget mer. Dock mådde jag ju riktigt illa igår, ömma bröst och var så trött? Nu ett svagt illamående (har mått mest illa på kvällen under hela grav. visserligen). Förra året vid MA samma rosa flytning (säger mannen), men då hade jag ju känt några dagar/ 1 vecka innan att ngt var galet? Att symtomen försvunnit? Visst har jag nojat denna gång också, men symtomen har ju kommit tillbaka de två ggr det har känts som de försvunnit o då blivit starkare.

Kan det vara så förjävligt att det startar SAMMA dygn som syster föder den mest perfekta dotter? I såfall vet jag inte längre vad jag ska sätta mitt hopp till...det bara KAN ju inte få vara så jävligt?

• lisodan

UL på torsdag morgon. Ska kanske ringa och fråga om råd tänkte jag. Samtidigt är det väl inget de kan göra... Tycker jag har lite ont i mitten av ryggen nu också. Bläääää.... Hoppas vi båda får glädjande besked Blomflugan!

• lisodan
    Bell13 skrev 2015-02-17 09:35:35 följande:
    Men åh vilken mardröm Rynkar på näsan hoppas det inte är någon fara och att allt ser bra ut. Har du gjort ivf eller äggdonation?
    Tack. Vi har gjort IVF.
  • lisodan
    Sira skrev 2015-02-17 11:10:11 följande:

Lisodan: Förstår att du är orolig. Det enda som spelar roll för hjärnan är att det _kan_ vara ett tecken på missfall, att förnuftet säger att det lika gärna kan vara helt normalt är svårare att ta till sig... Men jag hoppas verkligen att det inte kommer mer blod och att allt fortfarande är ok. Det borde verkligen inte få vara så himla orättvist, det är ju inte rimligt nånstans.

Nej, det är verkligen inte rimligt och därför borde allt ju vara ok. Vi hoppas lite till! Inget mer blod (eller rättare sagt "rosaljusgula" flytningar var det ju- såg inget blod på det sättet) i allafall på 6 timmar. Det ryggonda är borta och känner aningens illamående....Hope is all we got! Ska försöka tänka positivt idag, speciellt om jag får träffa lilla systerdottern. Jag VILL vara på bra humör när jag träffar henne första gången!
  • lisodan
    Sira skrev 2015-02-17 11:28:12 följande:
    I förra graviditeten hade jag bara lite ljusrosa på papperet en gång. Berättade det för min bm som sa att det inte var någon fara och att jag kunde vara helt lugn. Det var kanske i mitten av graviditeten och allt gick bra. Den här gången har jag haft riktigt blod en gång i v 5. Trosskyddet var helt blodigt och jag fick panik. Sov med dubbla bindor (eller sov och sov...) och var så rädd att det skulle vara över. Det kom inget mer blod sen. På vulet i v 9 var där ett litet hjärta som slog så fint. Hade lite ljusrosa/aprikosfärgat på papperet för en vecka sedan men inget mer sen. Symptomen är kvar och jag känner mig väldigt gravid så jag tror att allt fortfarande är ok.
    Hoppas hoppas att det är så för mig med! Känns bra att det inte kom mer iaf och att jag mår lite illa fortfarande. Återstå att se hur jag mår ikväll för då känner jag av mina symtom mer. Och att se vad VULet säger på torsdag. Herregud, en sån pina vi ska behöva gå igenom!
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-02-17 15:56:04 följande:
    Har en kompis som hade blödningar till och från under hela graviditeten. En del blöder ju fast de är gravida. Antar att du får progesteron och då kan man bli mer lättblödande och få lite mer sköra slemhinnor.

Att du har symptom kvar är ju ett gott tecken imorgon är det onsdag och sedan torsdag och då ska du få hälsa på hos din blivande bebis.

Kram
    Jo, det borde vara ett gott tecken att jag fortfarande känner mig illamående. (trots seaband). Dock ej känt mig så trött men kanske för att jag ej tagit ngn Postafen idag. Tar inte progesteron sen ett bra tag tillbaka så det kan inte vara det.

Kanske det är polypen som de hittade förra veckan? Ja, det kan vara mkt och det är bara att vänta tills på torsdag. Känns som jag håller på att tappa förståndet. Bokstavligt!

Men nu ska jag lägga mig på soffan ett tag och försöka koppla bort lite. Tack alla för input! Skönt att slippa sitta helt själv med alla tankar. <3
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-02-18 09:04:15 följande:

Det är förmodligen polypen de hittade förra veckan. Har en annan kompis som fick blödningar pga en polyp. Hon trodde hon fått missfall men så var inte fallet. Är säkert så för dig också, att det är polypen som blöder.

Hoppas hoppas! Tack för pepp! I morse fick jag kväljningar av att se den smutsiga disken... Så jag lever på hoppet att symtomen är kvar! Om 24h vet vi mer... :-/
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-02-19 08:54:20 följande:

Stort lycka till idag.

Stort tack. Inom en timma får vi veta. : -/ Mår illa av nervositet. Eller för att jag är gravid kanske!?
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-02-19 03:52:36 följande:

Är det någon av er som känner av ledvärk? Sitter här och har halv panik över smärtorna i min högra axel.... :((

Nej inte nu. Men under året har jag haft mycket ont oh jag förknippar det numera med min menscyke. Och min förmodade endometrios. Det har kommit och gått i handleder, tår och knän. Pga hormoner med andra ord. Så det kan säkert komma av graviditeten också.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015