Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Drack fostervatten inget fostervattenprov haha dumma telefon
Drack fostervatten inget fostervattenprov haha dumma telefon
Tack alla! Ja detta känns bra! Skönt att ha RUL gjort nu kan man bara luta sig tillbaka och njuta kram kram
Jag vill tipsa om cocoa stift från body shop använde det även för 12 år sedan när jag väntade sonen fick inte en enda bristning! Det går åt cirka 2 stift per graviditet! Värt varenda krona! Jag har börjat smörja i vecka 10! Väntar nu dottern och är i vecka 21 nu och smörjer varje kväll! Glöm inte smörja brösten och sidorna om magen/höfterna ut mot ryggen också!! Otroligt skönt och bebis verkar gilla det också då då hon sparkar och gör volter varje gång! Det sägs att bebis känner när man smeker magen och att det är bra för blodcirkulationen
Jag vill tipsa om cocoa stift från body shop använde det även för 12 år sedan när jag väntade sonen fick inte en enda bristning! Det går åt cirka 2 stift per graviditet! Värt varenda krona! Jag har börjat smörja i vecka 10! Väntar nu dottern och är i vecka 21 nu och smörjer varje kväll! Glöm inte smörja brösten och sidorna om magen/höfterna ut mot ryggen också!! Otroligt skönt och bebis verkar gilla det också då då hon sparkar och gör volter varje gång! Det sägs att bebis känner när man smeker magen och att det är bra för blodcirkulationen
Hej alla glada! Har läst hela tiden inte hunnit skriva så mycket då jag fyller år idag och i onsdags förlovade vi oss och har nu börjat aktivt och kolla på vagn, var körde några vagnar idag och det verkar bli super Viking Emmaljunga och nu tänkte vi köpa bilbarnstol samtidigt! Vad ska ni köpa? Vi ska inte ha något barnskydd utan köper en barnstol direkt som vi har i bilen! För jag orkar inte bära babyskydd och bebis så länge! Minns med min son som är 12 år att vi använde babyskydd 2 ggr sedan använde vi barnstol direkt det finns sådant ombonat för bebis direkt också! Hur ska ni göra? Tips på barnstolar som ni vet är godkända och prisvärda? Kram till er alla! Beklagar er som det inte har gått så bra för och håller tummarna för er alla att det snart kommer bra och goda besked! Kramar
Åh tack för alla grattis! Ja jag kommer inte använda min bil sååå mycket! Jag älskar att gå överallt! Tydligen bevis då vi bara åkte bil hem från BB med mitt första barn hihi det finns även bilbarnstol med babyskydd i berättade vagnkille! Återkom gärna när ni alla har bestämt er för vad ni köper! Vi har sådan tur att vår föräldrar betalar bilbarnstol och vagn så vi får välja vad vi vill lite lyxigt! Vi vill ju gärna betala själva men våra föräldrar är väldigt angelägna tydligen! Inte oss emot! Önskar er en ljuvlig helg! Kram på er
Nu har vi äntligen köpt vagn! Vilken djungel det är i vagnvärlden!!! My good säger jag bara!!! Vi köpte Bugaboo cameleon och köpte till stora hjul fram liggdel,sittdelen och babyskydd till bilen samt transportväska till! Känner mig otroligt nöjd perfekt när man ska ut och resa smidigt att packa ihop! I am in love!! Rekommenderas! Då jag ville ha lufthjul men ändå kunna vända barnet framåtvänt och bakåtvänd!!! Perfekt! Så nöjd över vårat fall!!!
Grattis hoppfulla Fia underbart att höra!! Klart pojken är helt frisk han vågar inget annat hihi kram på er
Oj grattis lillebrorfaster för lyckat RUL kul att du också ska få en flicka
GRATTIS Lisa Gud vad kul!! Skönt att allt gick bra! Hur lång var han och vad vägde underbara bebis!!!
Tog järnvärdet idag hade bara 112 efter att ätit 3 st järntabletter i vecka plus dricker blutsaft i en hel månad! Nu ska jag äta järntabletter varje dag och se om det stiger sa BM om min mage klarar det! Hon rekommenderade också att jag ska äta ett knäckebröd som ser ut som hårt tunnbröd som ska heta paltbröd med leverpastej!! Hur mycket järn äter ni? Jag hade 110 för en månad sedan så jag är väldigt chockad att det inte hade stigit mer men BM sa att min blodvolym har ökat nu och barnen kräver mera för varje vecka! Kram till er 1 juli har jag bokat ett könsultraljud privat för att veta 100% att vi väntar en flicka så jag vågar handla massa rosa!
Oj en perfekt liten prins du har fått med andra ord! Tack för att du delar med dig! Nu blir det mer påtagligt för oss andra att vi verkligen ska få en liten söt bebis! Oj vad jag längtar nu efter min lilla prinsessa!! Kram på dig Lisa
Mina järmdepåer låg på 34 så det var planerat att jag skulle äta extra järn från vecka 20 jag gjorde likadant när jag väntade sonen med fick jag äta 2 tabletter varje dag men minns att jag alltid hade huvudvärk då men vägrade ta någon tablett för huvudvärken! Fattar inte varför jag skulle börja så blygsamt denna gång med järn? 3 ggr i veckan fast denna vecka ska jag ta varje dag för att se att det ökar! Ska laga mycket broccoligratäng tänkte jag mycket järn i det! Frukt och bär äter jag drygt 1 kg om dagen + mitt val kvinna och dricker blutsaft varje morgon! Barnrummet är nyrenoverat här tack och lov ska bara bära ned spjälsängen från vinden och köpa ny madrass och lite lakan tänkte jag och ett skötbord! Så vi känner oss i fas! Barnvagn, babyskydd och gåstol har vi köpt samt babysitter!!! Kram på er ni är grymma tjejer!!!!
Igår var vi på barnmorskegruppen i GBG och gjorde ett privat UL! Jag ville nämligen veta att det är en prinsessa vi väntar samt att hon växer domino ska och det gör hon! Är ju redan i vecka 25 men jisses vad dom små liven växer såååå stor och vacker redan! Såg när hon gäspade och knuffade med båda sina vackra händer på moderkakan hela magen lyfte sig! Såg sååå roligt ut! Det är en prinsessa så nu har jag beställt rosa sängkläder och spjälskydd! Vi har även fått beviljat snitt 1 vecka före BP då vi fick akut snitt!! Kramar
Snacka om iPhone ändrar som den vill! Domino = hon ska och akut snitt fick vi med sonen för 12 år sedan och det vill jag inte uppleva igen
Tack alla underbara!!! Är det någon som äter kokos? Hittar ingenstans att det är farligt men ville kolla om ni vet? Jag äter det för det gör mig lycklig och glad samt mätt!!!
Tack underbara!! Jag älskar kokos just nu och kör ekologisk kokosolja i te och i min gröt! Då känner jag mig lugn!!