• villsågärna38

Så har Carbonarafasen kommit!! Hade en sist med. Ätit pasta carbonara fem dar i rad nu. Sååå gott! I vanliga fall äter jag aldrig pasta Fått dille på Gateaus surdegsfruktbröd också, iaf ett steg upp från rostat vitt bröd!! V 12 imorgon! Kram

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-21 13:03:41 följande:
    Oftast när man får missfall vid v 12 så har jag förstått att då har fostret många gånger dött ett par veckor innan men att kroppen inte riktigt fattat det och inte stött bort embryot. Är det inte så

Det kan vara så. Det kallas då MA dvd missed abortion. Men man kan även få ett "vanligt" missfall. Vi fick MA i v 14. Hade gjort vul i 9+3. Då slog hjärtat. De tror att fostret dog några dagar senare. Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-21 12:54:14 följande:
    Marina80, det lät ju jättebra att du fick sådan hjälp! Det är exakt vad jag är ute efter! Bor du i Sthlm? I så fall - var gick du för att få de extra vulen? Jag fick ju också ett MA i v12, det är därför jag är så orolig nu, det var en fruktansvärd upplevelse!

Vi har också fått extra ultraljud pga tidigare MA och oro. Går på Mama Mia Söder i Stockholm. Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-21 21:05:07 följande:
    Pyttelite bruna flytningar idag med men det har gett sig

Det är säkert ingen fara. Jag mår fortfarande illa trots min lilla blödning förra veckan så jag hoppas allt är ok. Även om det är vanligt så är det ju obehagligt. Kram
  • villsågärna38

Moolie - prata med din barnmorska! De flesta mvc rek ju vattengympa för gravida i varmvattenbassäng men vet inte hur det är när man blöder. Att bads som gravid utan blödning är ju dock inget konstigt även om man inte ska lägga dig i ett kokhett badkar. Kram

• villsågärna38

Glömde www.mom2mom.se Har också snygga kläder!! Sugen på skinnjackan men det är väl kanske lite xtravagant att köpa en skinnjacka man bara kan ha som gravid!! Ha, ha!! Ha en skön söndag alla!! Kram

• villsågärna38

Hej igen Moolie! Kollade tillbaka på vad jag fick för råd då jag blödde i förra graviditeten. Min bm sa att jag skulle undvika bad, sex (samlag) och tamponger pga infektionsrisken. Blöder du mycket? Har du varit inne och kollat upp detta? Kram

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-23 10:03:45 följande:
    Hej alla. Igår kväll började få riktigt ont i ryggen efter att jag vridit mig fel. Värken sitter mitt i ryggen på vänster sida och värken kan liknas med den typ av strålning som man har när man har nackspärr. Det blev en miljon gånger värre kl 2 på natten då jag nös och ryggen spände sig ännu mer! Visste inte var jag skulle ta vägen så ont som jag hade och fortfarande har. Var uppe från 2-5 för jag hittade ingen position som jag kunde ligga på utan att ha ont! Jag hade problem med ryggen strax innan min isättning och då hade jag en inflammation i ryggen och i nacken! Jag vet inte vad jag ska ta mig till!? Jag sitter spänd hela tiden och kan knappt röra mig. Kan det vara farligt för fostret att jag har så ont? vet inte vad jag ska ta mig till. Värken ger sig verkligen inte allts utan finns där hela tiden!

Hej Pluttemor!! Din stackare!! Jag tror inte alls att det år farligt för fostret men det låter ju som att det är jättejobbigt för dig!! Sök hjälp tycker jag så du slipper lida. Har du en bra läkare sen förut? Låter ju som ryggskott!! Vet inte riktigt hur det är med naprapat och kiropraktor osv om man kan gå dit när man är gravid? Man ska ju undvika massage men detta är ju inte samma sak. Nån annan som vet? Hoppas det ger sig snart!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015