• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-04-05 09:51:02 följande:
    Hej kära vänner!
    Äntligen hemma igen efter en pärs på sjukhuset. Vaknade tidigt på torsdagen av att jag hade ont i magen och trodde att jag var nervös. Gick på toa men det blev bara sämre. På vägen in till sjukhuset där vi skulle göra kuben fick jag så ont att jag skrek/grät av smärta och vi var tvungna att stanna så jag fick gå på toa igen. Inget blod men sjukt ont i magen, många tankar i huvudet håller jag på och få missfall? Kom fram till sjukhuset och fick lägga mig på en brits och det blev lite bättre. Genomförde kuben med bra resultat som jag skrev tidigare, 1:20 000 för DS mm och allt såg bra ut med bebisen!! Så underbart!!
    När vi skulle gå där ifrån trillade jag ihop pga av smärtan och blev skickad till akuten. Där undersökte dig mig och tog en massa prover och skickade vidare mig till gyn. Där konstaterades att det inte var ngt fel på bebisen utan att det var jag som var sjuk. Blev inlagd för observation och det togs prover för att kolla blindtarm och tarmvred. Fick dropp och smärtstillande. De kunde inte hitta vad det var och igår em klingade smärtorna av och sent på kvällen fick jag åka hem om jag ville. Troligtvis något med tarmarna, obalans eller fickor på tarmen. Nu är jag i alla fall hemma och mår ok fast väldigt trött.
    Ska läsa igenom tråden, ni har varit så aktiva!
    Tack för alla fina ord, ni är bäst!
    Nu ska jag njuta av att jag är gravid!
    Kram
    Härligt att du är hemma och inte har ont längre!! Solig{#emotions_dlg.flower}
    Jobbigt att inte få svar ändå..hoppas det var slutet på den historien! Brukar du ha problem med magen annars?

Hoppas jag inte gör dig orolig nu, men är nyfiken på om de kollade upp utomkveds alls? Min kompis var gravid med en i livmodern och en i äggledaren och de har en härlig dotter nu på snart 10 år Cool
  • tusa
    johjen skrev 2014-04-05 11:04:59 följande:
    Tusa - gjorde ju både ultraljud och gynundersökning så då borde de väl sett om det var utomkvedes? Gjorde t o m ul på äggstockarna och allt såg normalt ut. Har tydligen haft det så här en gång tidigare när jag var tonåring och har flera i släkten som har fickor på tarmen och det kan vara ärftlig. Kände inget i själva tjejmagen utan kände att det var i tarmen det gjorde ont.
    Bra!! Ja, det låter nog som att de tittat igenom ordentligt och ja, har de tittat efter det så skulle det ha synats nu när du är så långt gången! Hoppas du får en lugn grav nu Solig, för det där räcker ju som skrämselskott Tungan ute
  • tusa

Mandelmumsa, jag har åxå haft 2st X, ett på varje sida, det är därför vi gjort ivf nu. Ena äggl. är borta och andra är blockerad av ärrvävnad. Mina var akuta op båda gångerna.

Jag har haft teorin att den ofostriga grav. berodde på att ägget ju antagligen behövt tränga sig igenom en myycket smal passage, och blivit så skadat av det att det dog precis efter det att det nått livmodern? 

Våra för små mätningar kan dels vara att det är mycket svårt att se och mäta ordentligt före v.9 egentligen, dels tycker jag mig hört om att det är vanligt med "mindre" foster vid ivf?

Har också vårt UL på måndag, kl.9.00 och jag ÄR nervös, trots att vi sett hjärtat...ska bli skönt att få det gjort!

• tusa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-05 12:35:50 följande:
    Tusa: jag har flyttat pga av svårt att få jobb. Ska flytta hem igen när det börjar närma sig. Har bra jobb och bra lön och så orkar jag inte söka nytt nu.

Jag har ju också nojjat över symtomfrihet. Men faktum är det att alla som jag pratat med säger att de under sin graviditet hade dagar/veckor då de inte hade några symptom om det inte är för de få av mina vänner som tyvärr mått illa hela tiden. Alla säger till mig att det inte ska kännas hela tiden. Så nu tänker jag att jag är gravid, att lilla hjärtat där inne mår bra, tills motsatsen är bevisad.

Tack för snälla ord, är fortfarande genom förkyld och det är hemskt synd om mig
    Ok. Ja, det är hårda tider vi lever i! Obestämd Skönt att din "exil" är över på några mån. då! Hur länge tror du du kommer jobba?
  • tusa
    Kramizen skrev 2014-04-05 20:47:57 följande:
    Klämmer mig in i denna tråden efter ett lyckaf FET. Lite svårt att veta hur jag ska räkna ut i vilken vecka jag är då jag har lite längre cykel än vanligt.

Känns overkligt att man har lyckats såhär långt. 
    Stort grattis och välkommen hit! Solig{#emotions_dlg.flower}

Skriv gärna lite om dig själv.

Angående vecka så borde man väl räkna ut det genom återinsättningen + embryoåldern=ÄL, va? Precis som med ET?
  • tusa
    villsågärna38 skrev 2014-04-05 19:15:41 följande:
    Usch, tufft med ofostriga graviditeter och utomkvedes. Stora kramar till er båda!!
    Tack, men det är ju gammalt nu! Flört

X på vä sida -95
    Ofostrig -09
    X på hö sida -11/-12

Också har jag ju sonen som föddes däremellan, -00

Stor kram till dig med för hela Er långa resa och att du nu kommit till v.15!! {#emotions_dlg.flower}

Faktiskt stor kram till Er alla tjejer, fatta, ni är gravida, mår skit och allt, det är ju hur häftigt som helst!! Hjärta Tack åxå för allas ert engagemang i den här gruppen, det är sagt av andra förut, men ni är så härliga allihop och jag ser alltid fram emot att läsa här Solig
  • tusa
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-05 21:02:26 följande:
    Välkommen och grattis Kramizen!! Härligt!

Om du känner dig osäker på uträkningen kan du ju vänta till vulet när de kan ge ett exakt datum annars. Men det Tusa skrivet borde ju stämma! :)

Stort grattis återigen!
    Nej, de daterar inte på VUL, inte när det är IVF, för då är ju dateringen redan klar och säker, vi vet ju exakt när befruktningen skedde liksom.  Vårt BF kommer ju inte heller "flyttas" som i naturliga graviditeter, (däremot kan ju ungen komma när som helst ändå, oavsett BF..)

De ska däremot kolla att storleken stämmer (något så när) med embryoåldern...vilket de ju inte alls gjorde med oss Obestämd
  • tusa
    Kramizen skrev 2014-04-05 21:47:53 följande:
    Men hur ska jag tänka då om jag vill räkna ut i vilken vecka jag är? 14 mars kan man räkna ifrån. gjorde insättningen den 20:e med en 6 dagars.
    Japp! Då är alltså 14e=ÄP/ÄL

Antingen lägger du då in 14e i FLs uträknare som ÄL, eller så räknar du bakåt ytterligare 14 dagar="sista mensen". Då lägger du in 28 dagars cykel och 14 dagar i lutealfas
  • tusa

Mandelmumsa Gråter Jag är så ledsen för din skull!!! Verkligen så otroligt tragiskt att det ska behöva sluta så för så många!! Rynkar på näsan Speciellt när man är beroende av IVF och inte har en ny chans varje månad...jävla skit alltså!! Skrikandes

Hoppas kroppen renar sig snabbt så ni kan få komma igång igen. Får ni gratisförsök ännu? Hur många?

Jätte kram på dig {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Känns verkligen vare sig roligt eller rätt att i samma inlägg berätta att vårt VUL idag gick så bra som det kunde!

Är ju i v.10+5 idag och nya mätningen visade mellan 10+0 och 10+3, så det känns som en mer ok marginal än 2v diff som förra gången Solig Hjärtat pickade på som det skulle med Hjärta

Kliniken ringde upp senare och de var jättenöjda och hänvisade mig nu till MVC så jag har faktiskt bokat tid för inskrivning nu på torsdag kl.10.30!!

Det känns fantastiskt och jag tror att idag blev jag gravid på riktigt!! Hjärtat slår och i övermorgon går vi in i v.12, så nu känner jag mig säker på att det blir bäbis till vintern, nu känns det i hela kroppen!!

• tusa
    glader skrev 2014-04-07 18:12:05 följande:
    Känns lite osmakligt att skriva om sitt vul efter Mandelmumsas ledsamma besked.. men så här är det i ivf-karusellen; tvära kast mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg...

Jag går in i vecka 9 imorgon och idag var vår lilla krabat 16 mm och hjärtat pickade så fint! Allt såg bra ut så nu är det bara att väääänta... Blir jag bara av med illamåendet kanske jag kan börja njuta lite grann
    Har fått Legigan comp nu, hjälper lite men tar absolut inte bort allt.
    Solig Grattis!!

Ja, livet bjuder på mycket av allt, på gott och ont...

Vår Plutt var 30-35mm{#emotions_dlg.flower}  Jag har inate mått så illa på 3 dagar nu och det är jätteskönt, nu när jag vet att allt är ok!! Hoppas du får njuta fullt ut snart!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015