• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej tjejer, hur mår ni?

Jag börjar känna mig ganska så normal igen och känns nästan inte alls som jag är gravid längre förutom att jag är tjockare än normalt och eventuellt lite tröttare. Går in i vecka 16 på fredag så antar att detta är de sk spökveckorna och allt såg ju bra ut på KUB ultraljudet så jag borde vara lugn nu, eller? Man skulle ju vilja göra ultraljud varje vecka för att se att allt är ok men det går ju inte. Har RUL 8 maj så får väl vänta till dess. Det är ju inte så att jag är jätte orolig har egentligen inga tecken som tyder på att inget skulle vara bra förutom att jag just nu inte känner av så mycket av graviditeten förutom att jag måste kissa på natten, inte kan köra på riktigt som förr med en massa aktiviteter men det kan ju lika gärna vara psykiskt.

Hoppas ni alla få en fin påsk!

Kram

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-04-16 15:27:20 följande:
    Igår åt jag min sista folsyratablett och har dundrande huvudvärk är det någon mer som har slutat med folsyra och hur mådde ni och hur länge? Kram igen

Jag äter sådana multivitamintabletter för gravida som innehåller folsyra så kommer nog fortsätta med det. har ju ätit folsyra i 2 år nu så länge vi försökt bli gravida!
  • johjen

Glad Påsk allihopp! Snart dags att gå hem och njuta av 4 dagars ledighet.. Här på Västkusten ska det bli 15 grader + och sol också - underbart! Kram

• johjen

Hej vänner!

Vad äter ni på påskbordet?

Lax som inte är ungsbakad eller stekt går ju bort men hur är det med sill, rom mm? Det är väl ok? Något annat man bör tänka på?

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-20 10:29:10 följande:
    Hej alla!! Nu är vi hemma igen från härlig vecka på Teneriffa!! 24 grader och sol och sen vår när man kommer hem. Underbart!! Sen blev jag förstoppad igen när vi kom ner så såg gravid ut istället för plufsig vid poolen. Ha, ha!! Känner lilla bebben till och från numera också vilket är härligt så även om jag inte mår direkt illa längre så känner jag mig trygg och glad. Hoppas att det är bra med er alla!! Och grattis och välkommen till er nya. Ska läsa tillbaka i tråden nu. Stora kramar

Välkommen hem! Låter underbart! Hade så gärna kommit i väg på någon resa innan det blir försent men min sambo som är egenföretagare har sin högsäsong nu fram till september typ och jobbar 6 dagar i veckan och har svårt att ta ledigt nu. Jaja dagens i-landsproblem!
  • johjen

Oj vad ni är nyttiga! Jag har fortfarande svårt att äta grönsaker och vill helst äta kött, potatis och så och gärna efterrätt! I vanliga fall tänker jag på vad jag äter och nyttigt med grönsaker till varje måltid och flera frukter per dag. Mår ju inte illa längre och får försöka skärpa mig och äta mer nyttigt!

Haft en dov smärta i vad jag tror är urinröret och blåsan, till och från under hela påsken. Behöver inte gå på toa oftare och har inte ont när jag kissar och när jag ringde sjukvårdsupplysningen tyckte de att jag kunde avvaktande och se om det blev värre. Har ju haft en del urinvägsinfektioner och just den dova smärtan i urinröret känner jag igen annars är det inget annat som stämmer med en urinvägsinfektion. Samtidigt blir man ju orolig att det är en infektion för de måste ju behandlas när man är gravid. Smärtan är ju dov och kommer och går, kanske kan vara något gravidrelaterat?

• johjen

Bor inte i Skåne tyvärr utan på Orust 8 mil norr om Gbg. Är nog ganska ensam om det här inne.. Men väldigt tacksam att ni finns virtuellt!

• johjen
    swede skrev 2014-04-20 19:00:46 följande:
    Får man "hoppa in" i tråden?! Jag har precis plussat och tror att BF kommer vara ungefär vid julafton. Är lite osäker på hur jag ska räkna ut det. Satte in en 5-dagars blasto den 2 april. Vi har gjort äggdonation i Riga. Ska på VUL den 5 maj. Är nyinflyttad i Helsingborg och fyllda 40. Någon annan som bor söderut i landet?

Grattis och välkommen!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-20 17:18:46 följande:
    Hej!! Jag äter fortfarande vad jag vill så både nyttigt men även annat som jag vill ha Lyssna på kroppen och ät det du gillar!! Det är ju ofta mer vitaminer i grönsaker så vill du inte ha frukt, hoppa över!! (Paprika har ju t ex 4 ggr mer c vitamin än apelsin). Det är ju ofta mkt socker på köpet där med Tycker du ska ta din misstänkta uvi på allvar. Lämna ett urinprov. Man kan ju ha uvi utan direkta symtom och det är inte bra när man är gravid. Kram

Har nästan inte haft några känningar alls idag och brukar ha liknade symptom även när jag inte är gravid och det brukar inte vara uvi plus att jag testat för uvi 2 ggr redan under denna graviditet och det inte varit det. Tänker dock ringa BM på tisdag och prata med dem och se om de tycker att jag ska lämna ett nytt prov.
  • johjen
    swede skrev 2014-04-20 23:08:08 följande:
    Tack så mycket, Johjen. Har inte riktigt förstått det än bara...

Ja det är svårt att förstå och just nu känner jag inte så mkt men har mått väldigt illa och varit trötta. Är i v 16 och så än känner jag inga sparkar eller liknande då jag är förstföderska.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015