• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-03-09 17:19:52 följande:
    Jag vågar inte ta några tabletter när jag är gravid! Jag äter lite kex nu saltiner hjälper mig bra nu!! Tack för alla kloka råd ni är bäst!!!
    Man gör ju som man vill såklart!

Ingen i tråden ännu som har ett sjukligt illamående verkar det som. Skönt! Då är man nog tvungen att göra som vården säger och det brukar innefatta medel mot illamående som ges till cancerpatienter + dropp.

Men ni vet väl att missbildningsrisken minskar om man är illamående? Alltså att de som varit illamående föder färre missbildade barn än genomsnittet. Så det är bara att fira med Cola och kex
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-03-10 06:22:28 följande:
    Godmorgon alla damer!

Någon mer som sover oroligt och e uppe flera gånger på natten? Ush, hade en sån natt idag. Vet inte om det har med att jag såg filmen 12 years a slave
    Jag brukar ha en vakenperiod varje natt i stort sett. Sen somnar jag om och är som död när jag skall upp. Detta oavsett om klockan är 06 eller 09... Kan sova hur mycket som helst!

Medicinerar med Lutinus 06, 14 och 22 och tar Postafen morgon och kväll, så det ovanpå övriga hormoner gör väl att man är rätt trött av sig.... Vet inte om östrogenet påverkar med, för det äter jag ju också. Under nästa vecka skall det trappas ut dock.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-10 11:32:41 följande:

Mina mardrömmar kom i v 8 så börja nedräkningen Kram
    Jag har drömt mycket hela tiden. Mycket stressdrömmar... Typ att flyget skall gå från semesterorten och jag inte har packat o.s.v.

I natt drömde jag att jag stod i duschen och blodet bara forsade... Vi får hoppas att det inte är en sanndröm eller att det är under förlossningen möjligtvis
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-03-10 16:02:38 följande:
    Idag e en sån dag dag då jag inte känner jättemycket, inte ens mycket i bröstenObestämd

Tänk om man kunde ha en lite egen VUL maskin hemma  

Då skulle man kunna dämpa sin oro/ eller inte... Obestämd
    Precis, dämpa oro eller inte...

Tycker att illamåendet blivit något bättre senaste dagarna. Idag är jag ledig och skall prova vara utan Postafen. I torsdags gjorde jag samma grej, men var tvungen att ta vid kl 11... Tror det går bättre idag faktiskt eftersom hon snart är 11:00.

Kollade i mina gamla anteckningar och vid den här tiden lättade illamåendet förra gången med, men var inte helt borta förrän v. 11. Brösten slutade ömma helt v. 12. Den här gången har mina dock inte börjat ömma på allvar alls så det är inget att gå på.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-03-11 10:46:50 följande:
    jenkis, skönt att du somnar om !

Spännande att följa lyckostjärna idag! Det kanske e två pyren där inne
    Jaaa. Lycka till lyckostjärna!

Lycka till ni andra också som har om någon vecka eller två!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 10:59:29 följande:

Tror det kan vara olika från gång till gång. Har ju varit gravid några ggr även om bara en grav gått hela vägen. Inte mått lika illa varje gång. Med fötterna mådde jag illa till v18. Kan ju hoppas slippa det denna gång. Om det är borta v 11 vore det ju toppen! Då har jag bara en vecka kvar Hoppas du klarar dig utan Postafen idag. Jag blir sjukligt trött av dem. Tar hellre Lergigan Comp om jag måste men bara behövt en dag denna gång. Lever ett lugnare liv med mindre stress denna grav tror det påverkar också. När jag är trött och stressar märker jag att jag mår mer illa. Har du fått några cravings ännu? Jordnötssmör har dykt upp lite otippad här Ha, ha!! Kram
    Jag har svårt för lök och vitlök, vilket jag älskar annars!

Tyvärr gillar jag snabba kolhydrater, vilket jag har svårt för annars... Äter jag saker som innehåller socker i lite större mängder (typ på ett födelsedagskalas) som ickegravid, mår jag konstigt i hela kroppen. Men inte nu tyvärr...

Skulle hellre ta en glass ett nyttigt mellanmål... Försöker verkligen vara hård mot mig själv och åtminstone försöka få i mig lite av det nyttiga, men belönar mig själv kanske lite väl ofta med något som jag tycker är godare. Typ vita skorpor med Bregott på. Sånt som jag vanligtvis ratar...

Mår helt klart mer illa om jag är trött eller stressa/pressad! Tyvärr är inte situationen på jobbet den bästa just nu. Vi är drygt två man kort. En har fått hjärtinfarkt (chefen) och en annan frusen axel + annan korttidsfrånvaro. För oss som är kvar är arbetsbördan stor. Som tur är så är jag ju så trött, så jag har inte orkat stressat upp mig så mycket (ännu). Men igår när jag var lite piggare, var det en riktig struldag och jag skulle helst ha BF om en månad så att jag kunde gå hem NU... Det är stressen som jag tycker är värst. Alltså den som mest kan påverka barnet negativt. Så jag verkligen försöker ha både skygglappar och knäck i lurarna. Men det är svårt...
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-03-11 14:37:06 följande:
    Jag äter ALDRIG produkter av vitt mjöl men det är typ det ENDA jag kan äta nu.. varför är det så?
    Har ett paket Digestivekex stående vid sängen och måste ta ett kex på natten när jag vaknar och innan jag går upp ur sängen. Till frukost blir det ju fil men kan inte äta musli eller granola till som jag brukar. Måste äta en macka på fm typ en thekaka med ost eller leverpastej och till lunch är det gärna vanlig pasta, vitt ris med någon sås, idag blev det lite chilli con carne. Till det extremt lite grönsaker, brukar äta halva tallriken med grönskare förr! Och så måste jag ha en macka på vitt bröd på eftermiddagen och så sippar jag ju på en burk cola under dagen.. På kvällen blir det digestive igen eller ännu hellter smörgåsrån med bara bregott i lager på lager! Det har jag inte ätit sedan jag var barn! Lösgodis var en hit igår.. Hoppas man inte befäster dessa osunda vanor utan börjar äta normal snart igen!
    Oooo gud! Smörgåsrån med Bregott! fy f...n vad gott det verkar....!!!!

Shit måste nästan gå till affären och köpa NU

Kolhydrater som sagt, det verkar de små gilla mycket. Gärna HÖGT GI tyvärr, som vitt bröd o.s.v.

Skönt att man inte är ensam...
  • Jenkis
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-11 15:28:44 följande:
    Oj då...hoppas man börja må illa snart då, så jag inte behöver oroa mig för missbildningar också i allt det andra...
    Inte meningen att skrämma någon som inte mår illa. Förlåt!

Det är ju lika normalt att INTE göra det och få friska barn såklart!

Njut
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 15:42:41 följande:

Jag tror att viss mat är det enda som funkar när man är illamående. Kan ju inte vara nån slump att vi alla äter junkfood Så nog bara gilla läget! Jag levde på varma mackor med dottern i fyra veckor och det fick över sen Enda bieffekten är att jag hade lite svårt för det efteråt men det skadar ju inte. Är ju mat man kan leva utan!! Kram
    Jordnötsmör tror jag skulle passa mig med.

En annan lite rolig och nyttigare sak är att jag gillar fiskbullar!!! Hur är det möjligt? Det var en kund som sa att han skulle äta det till lunch och jag blev så attans sugen att jag höll på att kräkas (vet inte vad det är med mig, men så fort jag får ett sug av något slag mår jag ännu mer illa...). Så jag köpte fiskbullar och formligen vräkte mig dem två dagar på raken. Sinnes... Skulle kunna äta mer igen liksom och det är ingen favvo i vanliga fall.
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-03-11 16:33:24 följande:
    Allt gick bra på vul! Det var BARA 1 tack och lov! En liten älskling på 2 cm!! Nu ska jag bara njuta och skriva in mig på MVC imorgon! Vi ska inte göra någon KUB! Våran dr sa att det är onödigt vid IVF
    GRATTIS!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015