• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Förutom att svulla Max, så har jag "firat" vårat UL med att köpa ett par nya mammatights (HM har en sort som jag verkligen gillar för 99 kr) och ett par mammalinnebyxor (det blir väl sommar får jag hoppas).

I övrigt skall jag färga om två par svarta mammabyxor som jag älskar. Men de är ju urtvättade... För sådär 70 spänn blir de som nya (hoppas jag).

Tänkte köpa lite toppar på nätet och kolla i en secondhandbutik vi har i stan. Kjolar med lite längd och vidd/tyg kan man ju ha och bara dra upp över magen rätt länge. Alltså kjolar i sin vanliga storlek. Det är ju bra för då kan man ha dem sen med. De kan man verkligen fynda på second hand + övriga toppar och sånt som inte behöver vara mamma liksom. Gör ju inget om man inte känner för att använda sen heller. Bara att skänka tillbaka och ruinerad blev man inte heller.

• Jenkis
    tusa skrev 2014-03-06 19:31:14 följande:
    ...fast blir ju UL i v.18 så klart! Glad Om ni vill göra KUB får ni ett till ica v.12!, men är osäker på om det bara gäller om man är över 35, vi har ju ett rätt snålt landsting som du sa Obestämd
    Sörmland och Norrland är snålast har jag hört, så vi ligger pissigt till du och jag...

Inga KUB här alls. Bara NUPP och då med mamma/donator över 35 år. Så vill vi är det bara att åka till privatklinik någon annanstans och öppna plånboken...
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-07 12:35:20 följande:
    Hej!! Får jag hänga med er här? Har inte blivit gravid via ÄD el ivf men gjort otaliga sådana tidigare för att få vår dotter (snart 2 år). Hon blev till via ÄD på Huddinge och det tog sex ÄD ET/FET innan vi äntligen lyckades. Gjorde syskonförsök i dec men det misslyckades. Slutade med hormoner vid nyår och sen kom inte min mens. Hade inträffat ett litet mirakel!!! Vi har blivit gravida på naturlig väg för första gången på 9 år och jag är nu i v 8+5. Kikat lite i de vanliga gravidtrådarna men passar inte in där. Känner mig så annorlunda!! Har fått flera missfall tidigare också och är 42 så det här är bära eller brista för oss om vi ska ha ett syskon. Är superglad och jättenervös om vartannat!!! Tror jag skulle känna mig mer hemma här med er även om just den här bebben inte är gjord via ivf eller ÄD. Kram
    Hej, hej!! Drömmer

Välkommen hit också!
  • Jenkis
    Thesse86 skrev 2014-03-07 10:19:33 följande:
    Ja men precis! När man måste kämpa så mycket som man gör för att ens bli gravid, så spelar det ingen roll vad man får i slut ändan. Oavsett kommer man att älska det barnet lika mycket! Jag är bara så otroligt tacksam att vi ens är gravida - så overkligt. Det finns så många som kämpar där ut för att bli gravida och vi vart gravida på första IVF försöket. I bland kan jag få dåligt samvete att vi vart gravida så "enkelt" när andra måste fortsätta kampen, även om jag vet att det är fel att tänka så. Livet är inte alltid rättvist utan man får göra det bästa av det man blir given :) 
    Så kände jag med, men inte min sambo på samma sätt... Sen hade vi såklart vår dotter att ta hänsyn till med. Vilket liv skulle hon fått? Fy! Tur att man inte vet vad livet tänker ta med en på för äventyr...

Nej, tur åt oss alla nu!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-07 21:48:28 följande:
    Tack Jenkis och ni andra med!! Kram
    Känn dig som hemma! En trevlig och hjälpsam tråd precis som ÄD-tråden.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-03-07 10:32:19 följande:
    jag ska flytta mig i listan  

Någon mer som önskar bli flyttad ?
    Mja inte riktigt ännu. Byter på tisdag.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-03-08 19:54:17 följande:
    Guuud vad lustigt och skönt att ni skriver om just bröst som slutar ömma och känns nästa vanliga igen, för precis så var det i morse för mig och tårarna brände i ögonen hela morgonen för att nu var det ju kört, första tecknet på att grav. var över!! Brösten är nästan enda symptomet jag har, förutom några kvällar med illamående förra veckan och något udda stick/drag i livmodern, men det slutade nog åxå ca förra veckan så jag är väldigt noga med att trycka lite i brösten ibland under dagen, för att förvissa mig liksom. Testar ju varje morgon åxå ännu...vet inte när jag slutar, men har nästan 20st stickor kvar...Tungan ute

Villsågärna, så skönt att du snart är i den magiska v.12!! Vill åxå vara där...

Någon frågade, ja, VUL 13/3 kl.3 Solig
    När alla har fått sina VUL, så kanske symptomletarjakten lugnar ner sig

Jag funderar mindre på det i alla fall. Såklart känner jag fortfarande efter, men är lugnare.

Jag har dammsugit internet på mammakläder i stället Tungan ute. Samma överallt känns det som. Verkar finnas några populära märken och de säljer nästan alla websidor är min sammanfattning.

Några som har mycket och faktiskt inte samma som alla andra är ASOS.

Nu vet jag inte om jag trampar någon på tårna, men vad fasen är det som säger att bara för att man är gravid vill man ha ett stort jäkla tryck över hela framsidan! Fy! Äger inte en enda T-shirt med tryck och tänker inte köpa någon nu heller 80-talsfasoner Smaken är som baken som sagt och jag kanske är jäkligt ute

• Jenkis

Krattade lite i trädgården idag och det skulle jag inte ha gjort!

Mina fogar är tydligen inte vad de bör vara... Eller de är väl det, men jag skall nog inte kratta, börja mig, vrida mig, stå på ett ben o.s.v. som man avråder de med foglossning att göra...

Måste nog göra lite övningar som är stärkande och kanske dra ett brett skärp över höfterna om jag skall gå mycket. Då känns det bättre. Där får man för att det är tätt mellan graviditeterna gissar jag...

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-09 09:52:35 följande:
    Ja då har jag ätit färdiglagad micromat/thaikyckling till frukost. Av nån anledning var det de enda jag var sugen på. Hm... Ang brösten så har mina inte ämnar speciellt mkt alls denna graviditet. De har bara blivit större ömmade bara i ett par veckor och vi har iaf gjort två vul och såg hjärtat slå i v 7+2. Tänker att det kanske beror på att jag har ammat ett år ganska nyligen. Kanske behöver de inte ömma lika mycket denna gång då? Hoppas iaf att lilla bönan fortfarande lever men det får man ju utgå ifrån tills motsatsen bevisats. Kram
    Jag utgår också från det. Att de var sprängfyllda med mjölk för åtta månader sedan och helt utan mjölk för ca 6 månader sedan. Jag har inte heller känt av brösten speciellt mycket denna gång.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-09 16:07:20 följande:

Nä men din stackare!! Testa att dricka lite Cola. Det brukar lindra. Och äta nåt varannan tim så magen inte blir helt tom. Kram
    Kan tipsa om Seaband med. En del blir hjälpta av Postafen, men jag tycker de hjälper allra bäst om man tar dem regelbundet morgon och kväll. Alltså inget att ta då och då. Då är det bättre med Seaband. Har effekt på mig på 5-10 min.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015