Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Johjen, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Glöm inte att ta det lugnt och andas, precis som villsågärna skrev. Kram på dig!
[quote=72975111][quote-nick]Pluttemor skrev 2014-04-09 21:11:15 följande:[/quote-nick]Hej mina vänner! Insåg nyss attdet inlägg som jag skickade från min mobil strax efter kub inte skickats hursomhelst så gick det väldigt bra. Lillskrutten mådde bra och sov upp o ner en stund först men sen när doktorn eller vad man ska kalla henne för började peta på magen för att väcka skrutten så gjorde skrutten en kullerbytta och vinkade fint till kameran! På fredag lägger jag in två bilder i bildtråden. Åldern stämde på antal cm och skrutten hade låg risk för kromosomfel jag känner mig som världens lyckligaste människa just nu!![/quote
Underbart!!
Usch vad jobbigt det låter lelle75!! Har du testat Coca Cola? Jag spydde inte men måde fruktansvärt illa och kände mig bakis i sisådär 6-7 veckor och det var illa nog tyckte jag! Cola, smårgosrån, digestive var det som funkade för mig..
Går in i vecka 15 idag - hurra!! Ett halvår kvar nu då? Hoppas allt går bra framöver också..
Ska snart ha samtal med min chef och berätta om min tillstånd.. blir via telefon eftersom vi sitter på två olika orter.. Så nervös, vet inte varför egentligen då jag har all rätt atta vara gravid men ändå jobbigt på något sätt.
Hoppas ni alla får en fin fredag!
Kram
Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! Hon blev lite skraj att jag skulle säga upp mig men lugnad att jag bara var gravid Att man kan oroa sig så för någons reaktion!
Sen uppskattade hon att jag berättade så tidigt eftersom det är ca 6 mån kvar så vi hinner planera. Vi ska dock vänta med att berätta för mina uppdragsgivare innan vi har en plan. Så blir några veckor till att inte säga ngt på min dagliga arbetsplats....