• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Blomman701 skrev 2015-02-16 12:53:03 följande:
    Det är du som påstår att du har en stark graviditet pga ditt illamående och inte jag!
    Om du läser vad jag skrivit så har jag ALDRIG sagt att mitt är starkt på grund av illamåendet. Det jag har försökt få dig att fatta är att läkarna och BM använder det för att boosta humöret på den som mår illa.
    Du vet inte hur det är att konstant må illa och ha svårt för att äta, jag vet och tror att många andra också som får kommentaren att den egentligen inte har något med stark graviditet att göra. Vi tar den som det är, ett försök till att få oss att må lite bättre! Men gör saken svårare för oss som redan har det svårt och skapa turbulens för att du väljer att läsa mer in i påståendet än vad den innehåller!
  • Kelsson1

Blomflugan: Jag blödde med båda graviditeterna, dottern föddes och är nu 3 år gammal trotsåldersmonster och den här graviditeten har jag hunnit till vecka 23+0 idag. Så blödningar tidigt i graviditeten tror jag till och med är rätt vanligt speciellt efter IVF men behöver absolut inte betyda tråkiga nyheter (även om ingen vill se blod när man är gravid)!

• Kelsson1
    Blomman701 skrev 2015-02-18 07:27:37 följande:
    Om du nu är medveten om att det bara är "pepp" från läkarna kanske du kan inse att det inte bör spridas vidare eftersom det skapar oro hos andra gravida. Jag inser att du läser in vad du vill i vad jag skriver så jag säger inget mer men att du vill skapa otrevlig stämning här på ett forum som är till för gravida är för mig en gåta!
    Det var för bövelen inte jag som skapar otrevlig stämning i tråden, jag tog illa upp för det du skrev när du läste in för mycket i en mening som var ämnat som pepp! Tycker snarare att det är du som fortsätter med att skriva otrevligheter...
  • Kelsson1

Blomflugan: Skönt att du fått tid för UL onödigt att du ska gå o oroa dig så länge.
    Jag liknar mig själv med schäfer just nu, luktsinnet är helt otroligt . Byt schampo! Jag reagerar inte på mina egna produkter men när maken är nyduschad får han inte komma i närheten av mig för han luktar för rent

Moolie: Värmekudde och lite alvedon? Har inte ledvärk just nu, fortfarande bara handen som inte är helt bra än men det räcker för tillfället.

• Kelsson1

lisodan: Så härligt att allt såg bra ut!
    Låt bli kattlådan nu när du är gravid, den får mannen ta hand om nu.

• Kelsson1

Moolie: Jag känner sparkar dagligen
    Mina bröst kliar också otroligt mycket.

Lokattis: Oj, inte kul, tur att du hade en tröja där det inte syntes. Hade det inte med första och hoppas slippa det den här gången med (mjölk läckage).

• Kelsson1

Bell: Jag drömmer också mycket och kan vakna av mardrömmarna o ha svårt för att somna om.

Sira: Tänk så här att mammabyxor ändå kostar en slant o ju tidigare du köper de desto mer får du ut för pengarna du lägger ut . Så tänkte jag o köpte mina rätt tidigt.

• Kelsson1
    Bell13 skrev 2015-02-24 15:24:30 följande:
    Vaknar fortfarande. I natt drömde jag att jag var naken fanns inga kläder som passade och jag var tvungen att packa för jag skulle resa. Jag var helt själv och kände mig så ängslig och så liten på jorden.

Tolkar drömmen som att mitt undermedvetna gör sig redo och att jag ska packa väskan till bb snart.
    Jag drömde också att jag var naken inatt men av någon konstig anledning tyckte jag inte att det var farligt alls att folk såg mig, enda anledningen jag började söka efter morgonrock var att jag frös (Jag som i vaket tillstånd absolut inte vill visa för mycket hud)
  • Kelsson1
    Bell13 skrev 2015-02-26 08:28:07 följande:
    Den ena drömmen är ju konstigare än den andra. Kommer inte ihåg vad jag drömde inatt, har faktiskt sovit hela natten i två nätter nu. Hoppas det håller i sig.
    Vad avundsjuk jag blir har nog inte sovit en hel natt sedan jag blev gravid. Vaknar minst en gång för att gå på toa
  • Kelsson1

Bell: Nu i natt vaknade jag säkert minst 5ggr, två för att gå på toa o tre för att dottern försökte lägga sig på min hand som jag fortfarande har ont i. Annars är det så mysigt att ha sin varma 3 åring nära men inte om man får ont av det

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015