• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Så jag tillhör Helsingborg

• Danisen

Jag är precis lika dan. Gråter så fort det är något både på positiva och negativa hållet. Sen har vi det med sambon, han här hemma Får också ta en hel del från mig. Jag tåler ingenting när han t.ex försöker skoja eller inte gör som jag vill då exploderar jag. Härom dagen var vi på maxi å jag var riktigt sugen på bär till kvällsfikan framför tv:n. Jag tog en förpackning blåbär och en hallon, sen ser min sambo priset på de däräinga bären (ärligt så tittade jag inte alls på prislappen för engångs skull, jag ville ju ha de där bären oavsett täbkte tänkte jag) Men sambon tyckte att dem var alldeles för dyra, han är absolut inte snål men dyra va dessa faktiskt (insåg jag dagen efter). Så sa han kan du inte lite god frukt istället för bara dessa små lådor med knappt några bär i. Ja, då exploderade jag, å slängde tillbaka bären i sin kyl å sa att ja du vill ju tydligen att jag ska vara tjock för godis å skit kan du minsann köpa för den slanten. Arg som ett bi var jag och plockade på mig massa god frukt. Dagen efter hade vi folk hemma och hon berättade om sin graviditet att hon grät för både de ena å andra om vartannat, och även skällde på sambon. Så berättade min sambo vår bär incident, alla skrattade så de grät, även jag haha. Så löjlig man är. Men det går icke att styra alla dessa hormoner gör att man inte är sig själv tycker jag. Jag har också ganska hett temperament i vanliga fall, men detta är extremt. Tåler ingenting från någon, då bölar jag bara vi får försöka skratta åt det lite emellanåt.

• Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-25 19:43:11 följande:
    Ok Danisen. Då beror det säkert på landsting..bor ju i Sthlm, så det är säkert något de pysslar med här. Till min stora glädje! :)

Ja, jag är väldigt avis kan jag säga . Jag ska fråga både bm och på lasarettet när dem gör rul.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-25 20:08:55 följande:
    Ha, ha!! Länder igen mig. Skillnaden är att maken lärt sig. Han ger mig allt jag vill ha och argumenterar inte längre vet ju att det går över!! Kram

Ja, jag tycker att dem verkligen är tåliga. Jag brukar också få som jag vill för att som du säger så lär dem sig haha. Det går ju som sagt över hihi. Kram
  • Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-25 20:56:52 följande:
    Ligger på soffan och tar en öl! Hur gott som helst! Carlsbergs alkoholfria, smakar precis som vanlig hof! För er som gillar öl!

(Har flera ggr tänkt, "men Gud! Va gör jag?! Kan ju inte dricka öl! Ajuste - det är ju en alkoholfri..puh.. SÅ god är den ;)

japp den är min favorit också . Finns god xider och vitt bubbel och vanligt vitt på systemet med. Ja, alkoholfritt då hehe
  • Danisen
    Jenkis skrev 2014-04-26 07:35:48 följande:
    Svarar mer sen. Måste åka till jobbet. Men jag önskar att kunde vara lite mindre känslig och kanske rätta sig lite mer efter mig Han är rätt tålig annars, men han känner sig kränkt och tar allt personligt. Humörsvängningarna kan JAG leva med, men sambon har svårt att leva med mig säger han. Det är stressen som är värst för mig och alla konstiga tankar man får när man inte mår bra. Typ vad man har gett sig in på o.s.v. Ha en skön dag alla!

Helt ärligt så tror jag att du ska bli sjukskriven 100% så du kan slappna av och må bra. Jag mådde precis som du, hade sån ångest över allt på jobb. Sen blev jag sjukskriven p.g.a tennisarm och min fibromyalgi jag mår mycket bättre än på vääääääldigt länge. Nu är jag dock orolig för vad läkaren och försäkringskassan ska säga den 30 april då sjukskrivningen går ut. Är tyvärr fortfarande väldigt dålig i armen och ortopeden säger att jag ska bli fortsatt sjukskriven, så får hoppas att husläkaren lyssnar på honom. Sen har jag ju problem med foglossning också, kan inte gå så långt eller sitta så länge. Jag är mest orolig att dem inte lyssnar nu när man är gravid. Efter allt vi gått igenom här i denna tråden så känns det som att man försöker att vara så försiktig som det går. Ha en fin dag och kram på dig
  • Danisen
    Jenkis skrev 2014-04-26 19:23:26 följande:
    Efter hur lång tids sjukskrivning vände det? Ångesten/stressen alltså.

Det tog nog ca 2-3 månader nu är jag lugnare i mig själv. Svårt att säga exakt, då det ofta går upp och ner som du säkert känner till. Hoppas att du mår bättre snart.
  • Danisen
    Jenkis skrev 2014-04-28 10:29:24 följande:
    Ojdå! Så länge har jag inte ens sjukskrivning i nuläget och jag vet inte om jag skulle stå ut med att må dåligt så länge till. Tänker varje dag att gränsen är nådd

Nä, det vill man ju aldrig. Men jag har klarat mig utan medicin och det känns hur skönt som helst och jag mår bra nu förutom värk, som även den är lugnare nu när jag är gravid (min tennisarm och foglossning är dock smärtsamma, men resten av kroppen mår bättre och då mår man psykiskt bättre med).
  • Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-28 15:24:15 följande:
    Precis fått domen svår tidig foglossning. Har haft jätteont de senaste veckorna, svårt att gå, stå och ta mig upp ur sängen/soffan/en stol...you name it. Idag har jag fått stödband utprövat och restriktioner för rörelser. Usch, kommer bli en liten tjockis den här graviditeten. Hoppas foglossningen inte är lika illa vid nästa. Men jag tar det. Tusen ggr om. Stoppa mig i en rullstol och jag kommer fortfarande njuta av att äntligen vara gravid. 

Och nu kom det lite växtvärk. Jag njuter. FY FAN va det är härligt att vara gravid - äntligen!

Känner igen det. Fick det i v.10. Riktigt ont gör det har haft bälte sen jag fick domen. Går hos sjukgymnast och har en tens apparat som jag lånar från vc. Jepp det är jätte härligt att vara gravid. Får ju en fin bebis. Så smärta får man tydligen på köpet.
  • Danisen

Hejhej. Jag går in i v.15 imorgon . Känns overkligt. Jodå mår rätt okej trots massa allergi och foglossning. Men jag är lycklig

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015