• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

MrsCecilia!! Va roligt att du hittat hit Välkommen!! 1,5 vecka kvar till RUL. Förstår att det är pirrigt!! Håller tummarna för dig och hoppas att ni har lyckan på er sida denna gång. Vi gruvar oss för kuben i början på april. Ja oron går ju inte över. Det hör nog till om man har mkt i bagaget. Men vissa dagar kan man koppla bort den bättre än andra tycker jag. Kram

• villsågärna38
    callimero skrev 2014-03-17 12:28:28 följande:
    Hej i tråden! Här är en till som lyckats efter lång kamp. Efter 13 ivf + några avbrutna försök och 3 inseminationer gick vi över till äd och jag är nu gravid i v 24 (23+5). Är fortfarande orolig även om avklarade KUB och RUL sett fina ut. Har moderkakan i framvägg vilket kanske förklarar att jag fortfarande knappt känner något, men jobbigt ändå. Man blir orolig om allt är som det ska därinne med så få tecken. Tycker brösten sjunker ihop vissa dagar och ömmar mindre, magen likaså, ibland är den mer mjuk än utspänd speciellt på morgonen. Har varit hos BM för att lyssna på hjärtljuden från bebis några extra gånger när oron blir olidlig, hoppas få komma förbi nu i veckan också. Har tid för NOTCH (ul där man kontrollerar tillväxt och att blodflödet är bra från moderkaka till foster) hos Danderyd spec.mödravård nästa vecka och hoppas allt flyter på som det ska. Tar både Trobyl och Fragmin mot blodproppar och har lite problem med blodtrycket som tenderar att vara på gränsen till högt. Nu har jag även fått rejäla problem med karpaltunnelsyndrom så känner mig lite lätt skruttig med alla krämpor och oro mitt i lyckan att äntligen fått se ett plus. Stort grattis till er som äntligen lyckats, skönt att kunna stötta varandra. Känner inte att jag är hemma i andra gravidtrådar så tackar villsågärna för tipset.

Välkommen hit!! Så roligt med fler äd-gravida Låter jobbigt med dina krämpor. Blä för karpaltunnel. Fick det min förra grav men bara ett par veckor som tur är. Dottern kom en mån för tidigt och sen gick det över av sig själv efter förlossningen. Men full respekt för att det är jobbigt!! Jag hade också moderkakan i framvägg. Tror det är rätt vanligt att inte känna lika mycket då. Jag började känna fladder som av en fjäder runt v 18/19 men sen tog det flera veckor innan jag kände sparkar. Mot slutet av grav kände jag dock mkt i revbenen då hon emellanåt tryckte på som attan och där hade ju jag ingen moderkaka som skyddade. Det kommer ska du se. Snart kommer du att längta efter lugn och ro i magen ibland Stora kramar
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-17 13:02:03 följande:
    Usch, har panik över att jag inte känner någonting idag. Inget i brösten. Inte uppsvälld. Inte ont i ryggen. Ingenting. Jag blir tokig, ska försöka boka om vulet.

Oj va jobbigt!! Vilken vecka är du i? Runt v 9 började flera symtom försvinna för mig. Dykt upp nya nu i v 11 Men de går och kommer mera nu! Tror inte det är nån fara men du gör rätt i att boka om vulet om du är orolig. Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-17 15:23:48 följande:
    Jag är bara i vecka 7. Därför tycker jag att de borde hänga kvar, iaf när jag har börjat haft dem. Det är det som gör mig orolig.. har försökt få tag på kliniken för att flytta fram vulet. Usch, jättejättejobbigt nu!!

Nä men va jobbigt!! Förstår sin oro även om det säkert inte är nån fara. Var bor du? Om du bor i Stockholm finns det ju privata ställen att göra vul på. Om du inte får tag på din klinik. Inboxa så tipsar jag dig isf!! Kram
  • villsågärna38

Dom är jättebra! Låter som en bra plan Hellre ett vul för mkt!! Men hoppas du får tag på din klinik. Var har du gått? Kram

• villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-03-18 06:59:37 följande:
    Längtar tills 28 mars nästa fredag då får vi ul och ska även ta blodprov för kub då har vi bestämt oss för nu! Hur långt efter blodprov får man ul för kub?

Blodprovet kan tas från v 9+0 som absolut tidigast och sen gör man ul i v 11-14 (11+0 - 13+6). Det ska gå minst en vecka mellan blodprovet och ultraljudet men kan även vara mer.
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-18 07:56:03 följande:
    Känns lite mer ok idag, kom lite krypande ryggvärk igår kväll. Och min man hävdar bestämt att brösten fortfarande är lika stora och uppblåsta ;) Känns iaf lite bättre..men ska försöka få tag på kliniken idag igen för att se om de har möjlighet att flytta tiden. Tack alla ni för att ni är så pepprande och stöttande!

Va skönt!! Symtom kommer och går. Jag har mindre symtom idag men försöker ta det med en nypa salt. Tänker att det kommer och går. Kram ps. Jag har varit på Ultragyn också. De är också jättebra men har du Ultraljudsbarnmorskorna närmre så är de lika bra
  • villsågärna38
    Jullan skrev 2014-03-18 08:54:30 följande:
    Jag har en fråga. Hur gör ni med gravad lax på restaurang? ok eller inte att äta?

Jag hoppar det! Är för nojjig. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015