• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

De misstänker att jag eventuellt har blindtarmsinflammation.. Blir troligen kvar över natten..

• johjen

Hej kära vänner!

Äntligen hemma igen efter en pärs på sjukhuset. Vaknade tidigt på torsdagen av att jag hade ont i magen och trodde att jag var nervös. Gick på toa men det blev bara sämre. På vägen in till sjukhuset där vi skulle göra kuben fick jag så ont att jag skrek/grät av smärta och vi var tvungna att stanna så jag fick gå på toa igen. Inget blod men sjukt ont i magen, många tankar i huvudet håller jag på och få missfall? Kom fram till sjukhuset och fick lägga mig på en brits och det blev lite bättre. Genomförde kuben med bra resultat som jag skrev tidigare, 1:20 000 för DS mm och allt såg bra ut med bebisen!! Så underbart!!

När vi skulle gå där ifrån trillade jag ihop pga av smärtan och blev skickad till akuten. Där undersökte dig mig och tog en massa prover och skickade vidare mig till gyn. Där konstaterades att det inte var ngt fel på bebisen utan att det var jag som var sjuk. Blev inlagd för observation och det togs prover för att kolla blindtarm och tarmvred. Fick dropp och smärtstillande. De kunde inte hitta vad det var och igår em klingade smärtorna av och sent på kvällen fick jag åka hem om jag ville. Troligtvis något med tarmarna, obalans eller fickor på tarmen. Nu är jag i alla fall hemma och mår ok fast väldigt trött.

Ska läsa igenom tråden, ni har varit så aktiva!

Tack för alla fina ord, ni är bäst!

Nu ska jag njuta av att jag är gravid!

Kram

• johjen

Tusa - gjorde ju både ultraljud och gynundersökning så då borde de väl sett om det var utomkvedes? Gjorde t o m ul på äggstockarna och allt såg normalt ut. Har tydligen haft det så här en gång tidigare när jag var tonåring och har flera i släkten som har fickor på tarmen och det kan vara ärftlig. Kände inget i själva tjejmagen utan kände att det var i tarmen det gjorde ont.

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 17:22:26 följande:
    Hur går det för dig Johjen? Tänker på dig!! Kram
    Tack snälla du! Mår mycket bättre nu tack och ska beställa lite mammakläder på nätet idag..
    Hur mår du?
    Kram
  • johjen
    bullenochgrisen skrev 2014-04-04 19:26:57 följande:
    Ställer min fråga här också. Hur många försök tog det innan ni blev gravida? Var de andra försöken i Sverige? Varför fungerade inte de andra försöken osv osv. / en nyfiken som står i kön men inte vill hoppas för mycket.
    Vi har försökt att bli gravida på egen hand i ca 2 år. Utredning visade inget fel på varken mig eller min sambo, tvärt om bra värden för min ålder (38 år nu) och sambon hade många och pigga spermier. Har dessutom varit gravid en gång när jag var 23 år men gjorde abort då. Otroligt nog blev jag gravid efter första IVF försöket och vi har gått via en privat klinik i Göteborg.
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 10:30:28 följande:

I Stockholm får man veta kön om man vill men har hört ryktas om att de är kinkiga i Västra Götaland av nån anledning. Kan inte förstå varför. Hoppas att det ändrat sig. Låter ju medeltida att inte meddela könet om föräldrarna vill veta (om man kan se). Kram
    Vi tillhör Västra Götaland och gjorde kuben på NÄL (norra Älvsborgs Sjukhus) och ska även göra RUL där. De sa att vill vi veta kön på RUL är det bara till att fråga om det så säger de det om de kan se det, vilket de oftast kan. Så där verkar det inte vara några problem!
  • johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-04-03 17:01:43 följande:
    Tack vill så gärna får jag fråga vad din vikt är och vad johjen vikt är ni som fick så fina resultat! Jag är så nervös för mitt KUB, jag har inte diabetes och har aldrig rökt men jag har ju gått upp några kg med IVF och sedan sist jag var gravid för 12 år sedan! Har sådan ångest för detta nu
    Lyckostjärna - jag vägde ca 66 kg när vi började med IVF (är 170 cm) men gick upp drastiskt i början då jag levde på vitt bröd och Cola i några veckor och ökade till 71 kg (!) som jag väger nu. Har alltid varit väldigt kurvig och kämpat med att hålla formerna på plats. Mina bröst ökade från D till E kupa på några veckor tex! Så när vi gjorde KUB i torsdags vägde jag mer än vad jag har gjort tidigare men det gick ju bra ändå. Så tror att du kan vara lugn angående din marginella viktuppgång!
  • johjen

Nu har jag läst igenom tråden lite noggrannare, känner mig mycket bättre idag!

Tänker på er alla som sliter med era jobb (känner igen mig där även om jag har ett annat typ av jobb men det är jobbigt att ha press/stress på sig när man är gravid!) och på er som har haft missfall, utomkveds mm.. Herregud vad en del får kämpa mer än andra för att få bli förälder!! Så vet man andra som blir gravida på bara ett samlag och som aldrig har haft ett enda problem under sin graviditet..

Stor kram till er alla som är modiga, duktiga och starka - ni är fantastiska!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-06 08:43:42 följande:

Jag mår jättebra!! Lite trött pga jag trappar ut mitt cortison nu men för övrigt är det toppen här nu. Skönt att höra att du mår så mkt bättre nu. Hoppas du slipper må sådär igen! Låter bra med ultraljudet också Har en väninna som inte fick veta könet förra året men hon bor i Göteborg. Vi får hoppas att det inte är så längre där. Ha en skön dag! Kram
    Jag bor sedan två år tillbaka på Orust, ca 8 mil från Gbg men född och uppvuxen där. Mina väninnor i Gbg har dock alltid fått reda på könet om de ha velat så det verkar vara väldigt olika!

Ha en fin dag du med! Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-06 09:25:06 följande:

Men va skönt Då måste min väninna haft grym otur. De var tjuriga som bara den mot henne, hänvisade till riktlinjer, så hon fick göra ul privat för att ta reda på könet. Jag har också bott i Göteborg 9 år, framför allt i Majorna. Pluggade där och hade Göteborgsk sambo i några år innan det tog slut och jag flyttade till Stockholm. Orust känner jag till. Riktigt sommarparadis!! Kram
    Vad roligt att du bott i Gbg! Har aldrig bott i Majorna men typ överallt annars, Linné, Vasastan, Johanneberg och Lunden.. Har bott en del i Sthlm med men aldrig permanent men min pappa bodde där i 10 år så jobbade där på somrarna en del. Han bodde på Lilla Essingen vilket var underbart, man kunde bada mitt i stan!
    Min sambo är född och uppvuxen här på Orust men bott i Gbg i 20 år innan han flyttade tillbaka hit för ca 5 år sedan. Han köpte då sin mormors lilla stuga så nu bor vi i en liten omgjord sommarstuga men havsutsikt i 3 väderstreck och 2 min till skogen.. Oftast jättehärligt men en bit till vänner och familj och eftersom jag har en bit till jobbet (jobbar i Kungälv och reser mkt till Sthlm i tjänsten) så blir det en del i bilen..
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015