Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
De misstänker att jag eventuellt har blindtarmsinflammation.. Blir troligen kvar över natten..
De misstänker att jag eventuellt har blindtarmsinflammation.. Blir troligen kvar över natten..
Hej kära vänner!
Äntligen hemma igen efter en pärs på sjukhuset. Vaknade tidigt på torsdagen av att jag hade ont i magen och trodde att jag var nervös. Gick på toa men det blev bara sämre. På vägen in till sjukhuset där vi skulle göra kuben fick jag så ont att jag skrek/grät av smärta och vi var tvungna att stanna så jag fick gå på toa igen. Inget blod men sjukt ont i magen, många tankar i huvudet håller jag på och få missfall? Kom fram till sjukhuset och fick lägga mig på en brits och det blev lite bättre. Genomförde kuben med bra resultat som jag skrev tidigare, 1:20 000 för DS mm och allt såg bra ut med bebisen!! Så underbart!!
När vi skulle gå där ifrån trillade jag ihop pga av smärtan och blev skickad till akuten. Där undersökte dig mig och tog en massa prover och skickade vidare mig till gyn. Där konstaterades att det inte var ngt fel på bebisen utan att det var jag som var sjuk. Blev inlagd för observation och det togs prover för att kolla blindtarm och tarmvred. Fick dropp och smärtstillande. De kunde inte hitta vad det var och igår em klingade smärtorna av och sent på kvällen fick jag åka hem om jag ville. Troligtvis något med tarmarna, obalans eller fickor på tarmen. Nu är jag i alla fall hemma och mår ok fast väldigt trött.
Ska läsa igenom tråden, ni har varit så aktiva!
Tack för alla fina ord, ni är bäst!
Nu ska jag njuta av att jag är gravid!
Kram
Tusa - gjorde ju både ultraljud och gynundersökning så då borde de väl sett om det var utomkvedes? Gjorde t o m ul på äggstockarna och allt såg normalt ut. Har tydligen haft det så här en gång tidigare när jag var tonåring och har flera i släkten som har fickor på tarmen och det kan vara ärftlig. Kände inget i själva tjejmagen utan kände att det var i tarmen det gjorde ont.
Nu har jag läst igenom tråden lite noggrannare, känner mig mycket bättre idag!
Tänker på er alla som sliter med era jobb (känner igen mig där även om jag har ett annat typ av jobb men det är jobbigt att ha press/stress på sig när man är gravid!) och på er som har haft missfall, utomkveds mm.. Herregud vad en del får kämpa mer än andra för att få bli förälder!! Så vet man andra som blir gravida på bara ett samlag och som aldrig har haft ett enda problem under sin graviditet..
Stor kram till er alla som är modiga, duktiga och starka - ni är fantastiska!