villsågärna38 skrev 2014-12-31 10:42:25 följande:
Härligt!!
Har det blivit nån förändring pga din diet ännu? Både mjölk, gluten och ägg. Ja då blir det ju inte mkt kvar. Kött, grönsaker och frukt. Väldigt nyttigt iaf.
Förstår att du inte har viktproblem! Jag nästan hällde olivolja på maten för att få i mig fett och åt en massa avokado och kokosmjölk. Men rasade iaf i vikt (och jag åt ju iaf gluten). Rasat lite för mkt i vikt så här måste det börja tränas. Känner mig som en spinkis
Det där med gluten via bröstmjölken hade jag missat. Trodde det viktiga var att man sen introducerade gluten i skydd av amning, långsamt, för att minska risken för glutenallergi. Men inte hört art bebisar kunde reagera via bröstmjölken. Hoppas han snart mår bättre iaf.
Stora kramar
Vi måste ha missförstått varann
Gluten utesluter jag bara för min egen skull. För att jag ville ha en nystart i min mage som varit så bubblig i fem veckor. Har bara sett vete på en sida. I övrigt heter det att gluten INTE påverkar. Såhär står det när man Googlar:
Såväl små mängder komjölksprotein som små mängder glutenprotein passerar över i bröstmjölken. Det finns inget som talar för att det skulle vara något problem. Det kanske till och med är nyttigt och ett klokt sätt av naturen att vänja barnet vid dessa proteiner under skydd av amningen. Ibland, om barnet har kolik, kan mamman rådas att undvika komjölksprotein ur kosten för att se om koliksymtomen minskar. Hos flertalet barn med kolik finns inget samband. Med gluten har inget samband påvisats.
På lördag skall jag börja äta gluten igen. Både min mage och W:s mage är mycket bättre nu! Det tog tre dagar, så märkte jag klar skillnad på W. Till nästa helg sätter jag tillbaka ägg och kollar om han reagerar efter några dagar. Tänkte äta ett ägg om dagen till frukost i några dagar.
Mjölken väntar jag med i sex veckor till. Vill ha det lugnt nu ett tag. Även om han skulle reagera på ägg, utesluter jag mjölk sex veckor till.
Jag var på min ickegravida vikt 14 dagar efter förlossningen och nu väger jag mindre än jag gjort på 15 år typ... Trodde inte det skulle hända mig. Har varit inställd på att kämpa med kilona nedåt då jag hade tre envisa kilon efter min förra graviditet som jag fick dieta bort efter förra förlossningen.
Tack för pepp och alla goda råd!