Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/bozz-akpase-mini-rosa.html
Finns många märken som tillverkar för babyskyddet. Alla prislägen och alla tjocklekar.
Då har man sovit hela 1,5 timme!Lika bra att göra sig redo för att åka in :).
Vi åker hemifrån 6.30.Nu är det dags!!Shit!
Vad tufft det låter Jenkis, hoppas du får rätsida på vad det är som gör att han får så ont i magen. Styrkekramar till dig!
Låt henne sova lelle, hon vaknar när hon är hungrig och hon går ju upp som hon ska så njut av 6 h sammanhängande sömn!
Själv ligger jag just nu inklämd mellan Adam och sambon och har hunden vid fötterna.. Alla sover förutom jag. Hade en tuff natt då Adam verkade ha ont i magen och skrek några gånger. Vi har ju varit förskonade från värre magknip och jag har kunnat äta i princip allt men undviker lök, starka kryddor och försöker hålla igen när det gäller choklad. Men igår åt jag en del grönkål som var över från julbordet och åt det på julafton med men inte lika mycket som igår. Jag år även en del mögelost, någon som reagerat på det?
Apropå nest diskussion, jag tyckte den var superbra när Adam var nyfödd att ha honom i på dagen men eftersom han haft ett stort närhetsbehov ville han inte sova i den på natten så ibörjan sov han på mig men nu sover han bredvid mig i sängen. Har en omgjord liggdel som sitter fast på min sänghalva som jag försöker lägga honom i varje natt men oftare ligger han bredvid mig då han vill vara nära. Ibörjan tyckte jag det var jättejobbigt och vaknade flera gånger och trodde att jag skulle lägga mig på honom men inser att jag vaknar i samma ställning som jag somnar.. De gånger jag får honom att sova i liggdelen så sover jag mycket bättre och kan sträcka ut mer men inte alltid det går. Sen är det väldigt smidigt när man ska amma på natten och vi båda somnar om fort efteråt.
Ni som sover med nest i sängen, hur gör ni när ni ammar? Hade varit skönt med nestet i sängen för Adam verkar "krypa" efter mig och till slut ligger jag på en väldigt liten del av sängen och han tar typ upp hela.. Babynestet hade ju förhindrat det!
Kram på er!
Nagellack när man ammar, är det ok? Tänkte göra mig lite fin till nyår .
Tyvärr inte gått ner mer än halva min graviditetsvikt och mina fina kläder hänger där de hänger i garderoben. Har mest mina gamla mammakläder och en del ambingstoppar och börjar känna mig less på detta. Vet att man inte ska banta när man ammar men så ledsen varje gång jag ser mig själv i spegeln.. Har en enorm aptit, äter mycket mackor vilket jag inte gör annars och blir en hel del fika, unnat mig en del kan man säga..Tänker att efter nästa vecka försöka skippa fikat och mackorna och se om det gör något på vikten. Maten har inte varit prio hos mig sen vi fick Adam och både sambon och jag har slarvat en del men han kan i alla fall ge sig ut och springa och cykla mountainbike. Går ju promenader varje dag men är van att springa och träna mer än så.
Härligt med barnvakt Jenkis! Hur länge är ni borta? 2-3 timmar brukar funka bra utan att äta för vår lilla. Men då hon hör min röst sen när jag kommer hem får hon värsta hungerattacken Konstigt med flaskan om han är van. Kram