• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2014-03-31 14:39:22 följande:
    Hej!
    Jag var hos läkaren idag för att kolla lite småblödningar jag haft sedan i torsdags...
    Men till vår stora förvåning och glädje såg vi inte bara ett litet välskapt foster utan även ett litet pickande hjärta!!!
    Allt såg bra ut, vi är i vecka 6+6 och imorgon blir det inskrivning

Grattis!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-01 10:01:56 följande:
    Hello girls! Tillbaka ifrån Paris efter underbara dagar i solen! Vår där nere, både magnolior och körsbärsträd som blommade. Ska läsa tillbaka i tråden nu. Jäklar va ni skriver!! Kramar till er alla

Underbart!
  • johjen
    MissHelena skrev 2014-04-01 01:29:59 följande:
    Vaknade med jättekramp i livmodern som sprider sig neråt och till ryggen. Snälla låt det inte vara räkan som inte vill stanna längre. Står inte ens ut med tanken på att det skulle bli missfall igen :( Varm vetekudde på magen nu men det vill inte släppa.

Hur mår du? Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2014-04-01 22:44:13 följande:
    Hej till alla som äntligen är gravida!

Efter tips från villsågärna38 så tittar jag in i den här tråden då jag ääääntilgen är gravid igen efter ÄD och denna gången hoppas vi på en fullgången graviditet.

Grattis och välkommen!
  • johjen

Ett dygn kvar till kub.. Nervös! Drömde hemska mardrömmar i natt. Hjärnan försöker förbereda sig på det värsta antar jag.. Önskar jag kunde lägg all denna oro åt sidan och njuta lite bara!! Hoppas, hoppas, hoppas jag kan det efter imorgon.

Ha en fin dag alla goa därute!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-02 10:00:39 följande:
    Hej! Vi gör KUB i em (skulle gjort imorgon men bokat om tiden pga jobbet). Inte sovit i natt Både jag och maken skitoroliga. Gulp!! Vet precis hur du känner Johjen. 42-årigt ägg här känns ju sådär. Ja bara att be till Gud!! Maken är iaf 5 år yngre. Hoppas att det kan vara positivt iaf. Kramar till er alla!!

Åå tänker på er!! Allt kommer säkert se jättebra ut!! Många kramar

Ps berätta gärna hur det gick sen om du vill.
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-02 16:03:00 följande:
    Nu är vi hemma från NUPP-ultraljudet och fick se vår lilla bebbe vinka Fick 1/600 på Kub-testet och det är vi nöjda med. Det räknas som låg risk. Kommer inte att gå vidare med fosterdiagnostik (rek om man har 1/200 el lägre). Nackspalten såg ta ut också. Är ju långt ifrån 1/20000 som vi fick med dottern men då var det ju hennes ålder (30) som matades in i ekvationen och inte mina 42!!! Är man över 40 får man automatiskt en mkt sämre siffra. Fått en riktig datering gjord nu också då man kan göra det tillförlitligt i den här åldern. Blev framflyttad till 13+1 och BF 6/10 Vecka 14 känns underbart!! Kramar till er alla!! Nu ska jag äta nåt. Varit för nervös att äta nåt annat än mackor idag

Grattis villsågärna, det var ju toppenbra! Kul med framflytt också, nu ligger du några dagar före mig. Måste kännas så skönt att ha det gjort och fåttfina resultat! Vet du om man kan se ev missbildningar redan nu? Könet kan man inte se förrän RUL?

Så glad för er skull! Håll tummarna för mig imorgon!

Kram
  • johjen
    Mandelmumsa skrev 2014-04-02 15:20:23 följande:
    Är det någon som vet hur missfallsrisken förändras när man har sett att hjärtat slår?

På min klinik sa de att med största sannolikhet kommer graviditet att bli fullgången när man sett hjärtat slå. En väninna som går på en annan klinik där de sa 90 % efter ha sett hjärtat slå.
  • johjen
    lelle75 skrev 2014-04-02 17:58:36 följande:
    Tack för alla grattis, vi har väntat i tre år på detta! Jag mår förfärligt illa så kanske orkar jag inte vara så aktiv men vi ses säkert snart.

Jag mådde också väldigt illa i början och fick tabletter utskrivna av en läkare på MVC. Dock gav barnmorskan mig rådet att dricka lite Coca Cola, typ en burk om dagen och eftersom jag slutat dricka kaffe får jag inte i mig så mkt koffein. Colan hjälpte mig att ta mig igenom dagarna plus äta varannan timme typ vitt bröd, smörgåsrån eller digestivekex. Mår bättre nu men kan fortfarande bli illamående speciellt vid stress och när jag sovit dåligt. Går in i vecka 14 imorgon.

Hoppas du mår bättre snart!
  • johjen

Hej,

Allt gick jättebra på kuben idag. Bebisen var livlig, vinkade, sög på tummen och svalde fostervatten. Nackspalten var 1,9 och sammanlagt fick jag 1 på 20 000 för downs syndrom och de andra kromosomdefekterna! Trodde inte en 38 åring kunde få ett sådant högt resultat! Så glad!!

Dock har jag haft andra magsmärtor sedan i natt och trodde först det berodde på att jag var nervös. Blev bara värre och värre och efter kub fick vi gå ner till akuten där kirurg och gynekolog undersökte mig. Inget som har med bebis att göra men fortfarande så ont så jag blev inlagd för observation. Så en underbar dag på ett sett men här ligger jag nu med dropp i armen och stundtals smärtor så jag skriker.. Jättekonstigt får typ smärtorna i skov och när jag ligger på sidan är det uthärdligt. Viktigast att bebis mår bra och det verkade den göra!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015