• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Åh var roligt Linblå!!!! Stort grattis. Helt fantastiskt att du har två små bäbisar där inne. Hur mår du? Syns magen något? Vi är ju nästan lika långt gångna fast jag har ju bara en liten skrutt eller skrutta där inne. Själv mår jag illa å har gjort det sedan vecka 9. Magen är helt platt förutom ett par extra trivsel kilon.

• Hoppfulla Fia

Lillebrorsfaster: Förstår att det är nervöst när man varit med om något så hemskt. Håller både tummar och tår för allt kommer se fint ut i morgon. Stor styrkekram!!!

• Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-23 17:20:28 följande:
    Det har gått över all förväntan idag och vi är så lyckliga! Sprattel, hjärtslag, vinkningar och ett 1:20000 risk! Känns fantastiskt!

Åh va härligt. Stort grattis!
  • Hoppfulla Fia

Hej allihopa!

Har precis varit hos läk och fått reda på att jag har asma och väldans dålig lungkapacitet Har fått pulmicort och bricanyl. Båda är a-klassade men ska ändå bara användas med stor försiktighet och bricanylen skulle helst inte användas första trimestern. Har någon av er någon dessa mediciner och hur tänker ni. Jag dör ju inte om jag inte tar å andra sidan är det ju inte bra med en mamma som har svårt att andas och inte kan syresätta sig ordentligt vid träning etc. Tips å tankar är välkomna

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-04-24 18:56:46 följande:
    Har ju inte varit i din sits men jag hade hoppat träning första trimestern för att slippa ta och sen använt medicinen fr o m andra trimestern. Tog det själv jättelugnt och tränade inte mer än promenader första trimetern för att lyssna till kroppen. Har ju fått flera missfall och det är väl inte för inte man mår illa och är jättetrött i början. Tror det är en signal om att kroppen behöver vila och ta det lugnt. Kändes iaf bäst för mig att göra så. Nu kanske du inte är lika nojjig som jag men så hade jag resonerat. Kram

Jag tränade lite första 3 veckorna sen har jag inte gjort ett skit pga tröttheten etc. Börjar känna mig piggare och vill träna å få upp konditionen så jag orkar med en eventuell förlossning, för nu är verkligen kondisen i botten. Tänket nog att jag inte kommer ta bricanylen men funderar över pulmicorten. Gjorde ett utandningstest och jag borde ligga över 400 men hade bara 250 vilket börjar bli normalt vid dryga 85år. Om medicinen kan hjälpa vore det ju toppen, men samtidigt är man ju skraj som sagt var. Trotts a-klassning
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-04-24 20:37:04 följande:
    Jag har astma. Jag tar sumbicort dagligen sen har jag ventoline vid behov. Läkarna säger att har man astma ska man ta sin medicin kan bli farligt utan, kan du inte syresätta dig kan inte bebisen heller. Å mår du inte bra p.g.a andningen gör inte bebis det heller. Så mitt råd är givetvis att ta din medicin enligt ordination och fortsätta träna. Men det tar ett tag innan medicinen verkar ordentligt. Så var lite försiktig så du inte får svårt att andas.

tack!!!! Har läst på lite mer och det verkar ju vara att rekommendera att ta medicinen. Min man är av åsikten att man absolut inte ska ta några mediciner om man inte måste och det kan vara svårt att veta vad måste är ibland. Har gått så här så länge så jag har ju vant mig vid att aldrig riktigt orka.
  • Hoppfulla Fia

Härligt det låter med bäbis sparkar och små magar. Jag går in i vecka 15 i morgon. Mår fortfarande illa till och från, är fortfarande väldans trött och har ingen mage än, utan är bara tjock Längtar så till det både syns å känns. Roligt att läsa alla positiva inlägg idag.

• Hoppfulla Fia

Fick precis en härlig nyhet. En av mina vänner är gravida och hon är i vecka 14 och jag i 15. Känns helt galet att få följas åt med någon man känner och tycker om.

Grattis till er som fått glada besked och styrke kram till dig Jenkis! Hoppas du får det stöd du behöver så att du kan må bra och ta hand om dig själv och det lilla livet å självklart få njuta av din graviditet.

• Hoppfulla Fia

Hej! Jag måste fråga er andra som kommit en bit på vägen. Jag har börjat få (känselupplevelser är nog rätt ord, för det gör inte ont) ner mot under livet. Både i blygdbenet, mot klitoris och urinröret fast mer på ena sidan och som små muskelspänningar på ena sidan av slidöppningen. Det känns som ilningar eller lite åt det håller. Ibland bara lite svagt och ibland lite mer skarpt. Har hållit på i ett par veckor nu och jag går in i v 16 idag. Någon som känner igen sig?? Är inte orolig, men undrar vad det kan vara och om det är normalt?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015