• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-23 21:44:33 följande:
    Vi bor lite överallt i Sverige med andra ord imorgon ska jag jobba efter en vecka hemma! Känns väldigt bra att komma tillbaka till jobbet!
    Bor ca 8 mil från Örebro...
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-02-23 22:15:57 följande:
    Jag är nyfiken på hur gamla ni och er partner är jag är 28 blir 29 i augusti, min sambo är 1 år yngre
    Vi till hör den gamla stammen 38 resp 41 i år. Jag är yngst i alla fall.... Så kan det gå om man håller på i många år. Men man blir ju aldrig äldre än 25 så... Tungan ute
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-24 09:46:20 följande:
    Jag är 36 och min kille är 42. Ska börja jobba om ett par timmar och är så himla trött och ynklig. Har ingen lust att möta världen idag alls :(
    Jag ä ledig idag som tur är... Den här veckan jobbar jag inte så mycket, men nästa blir tuff. Får hoppas på at tröttheten lättat lite till dess... Annars får man ju sjukskriva sig. Är man närmare 40 så är man inte så rädd för tjafs eller utredning av arbetsgivaren/FK för mycket sjukfrånvaro Jag har jobbat konstant i 16 år och gett allt till mina arbetsgivare. Nu är det pay back time
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-24 10:26:41 följande:
    Vad roligt jennkis att du bor nära Örebro
    Det blir du, jag och Tusa sen då
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-24 12:02:54 följande:
    När ska man skriva in sig på MVC? Jag funderar på efter vul nästa vecka så man sett att någon/några bor där inne? Jag mår så fruktansvärt illa idag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag är ju vegeterian och ska äta tomatsoppa nu ber till gudarna att inte illamående blir värre! Då undrar nog min kollegor på riktigt vad jag håller på med!!
    Gå förbi apoteket på lunchen och köp Postafen annars. Om du jobbar nära ett apotek d.v.s....
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-24 12:02:54 följande:
    När ska man skriva in sig på MVC? Jag funderar på efter vul nästa vecka så man sett att någon/några bor där inne? Jag mår så fruktansvärt illa idag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag är ju vegeterian och ska äta tomatsoppa nu ber till gudarna att inte illamående blir värre! Då undrar nog min kollegor på riktigt vad jag håller på med!!
    Där jag bor vill de att man ringer så fort man fått plus, så de kan boka in ett första möte runt v. 8. Själva inskrivningen är v.12
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-24 11:42:41 följande:
    hihi... jaa

Idag var jag på inskrivningssamtal, det gick väldigt bra och allting känns så verkligt bara när man får prata om vad man känner och hur man mår. Nu är nästa steg VUL, 9 dagar kvar om man räknar med idag! kan knappt vänta!!! Skrikandes
    Skönt!

Ja, du skall ju göra dagen efter mig. VUL alltså. Första sållningen i tråden... Hoppas det går bra för alla!
  • Jenkis

Har inte varit inne på ett par dagar och det händer ju massor här!

Grattis till alla lyckade VUL!

Jag har precis som HLC och Pluttemor haft ont i ena sidan så pass mycket att jag också tänkt tanken utomkveds... Men sedan flera timmar nu är det bättre, så jag lägger de tankarna åt sidan. Säkert bara tarmarna som spelar spratt...

Vad gäller mat har jag svårt för det mesta, men jag kör mina Seaband innan det är dags att äta och försöker inte titta eller lukta på maten. Håller för näsan och börjar äta. Då helt plötsligt smakar det tydligen bra, så jag kan bli jättesugen på det jag precis äter och som gav mig spykänslor för en minut sedan... Jag kan inte se mat på bild utan att må illa eller tänka på mat överhuvudtaget. Systemet som gör att kroppen förbereder sig på mat (Pawlos hundar ni vet) gör mig illamående. Undrar vilket kön min bebis har eftersom jag inte direkt är sugen på något och kan äta både surt, salt, sött, protein (om det är rätt sort) och fett. Men jäklar vad man kan äta om man hittar rätt!!!

Träningen gör jag som vanligt. Kör vattenaerobic och ridning. Magövningar hoppar jag över och böja sig framåt är inte min grej just nu, så hästens ben rör jag inte.

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-27 19:11:25 följande:
    Härligt att höra. Jag har hört av min klinik att om man har sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall med 90 %. För att dom flesta missfallen som sker så har det oftast inte varit något hjärtaktivitet alls men att det inte riktigt upptäcks förrän senare.

Tror starkt på en fullgången graviditet när man sett ett hjärta slå
    Ja så är det!

Dessutom brukar man i dagligt tal säga att man skall gå 12 fullgångna veckor för att kunna andas ut. Tydligen kan man andas ut redan efter 10 fullgångna sägs det.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015