• zaq1234

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej Hej, Hoppar in i denna tråd med, har gjort ÄD i Riga o nu i vecka 24.

Vad tufft för dig Bell13, har du gjort ivf eller ÄD? Hoppas verkligen att det drar igång för dig inom kort och att du får ett bättre bemötande nästa besök, låter ju inte klokt hur du blir bemött...åka till Ikea...

• zaq1234

Bell, vilket sjukhus har du valt? Kan man ända sig så här nära inpå? Min bm frågade vilket jag önskade, svårt att veta tycker jag, valde sös för att det är närmast...

• zaq1234

Ö

Hur mår du mollie? Är det inte svårt att känna just förändring av foster rörelser? Blir de mer konsekventa med tiden kanske. Jag är i vecka 26 o känner lite närsom o olika mycket, varierar från dag till dag. Skulle vara jätte svårt att svara på den frågan känner jag nu.

• zaq1234

Moolie fy vad du har det jobbigt, hoppas det kommer gång snart.
    Vad säger de om en ev havandeskapsförgiftning? Högt blodtryck o väldig huvudvärk, det är ju två huvudsymtom vad jag förstått.

• zaq1234

Moolie Vilket landsting hör du till ? De har ju säkert koll på alla prover... Men jag förstår hur frustrerande det måste vara....

• zaq1234

Moolie, det är väl ivf du gjort? Det är  ju olika riktlinjer annars i Sverige hur långt man får gå med ÄD, från 37+0 till 41+0, men har inte hört ngt landsting som har 42+0..som verkar vara din sista dag? När är den?

Hoppas verkligen inte att bonusarna smittar ner dig...lider med dig kram

• zaq1234

Tack mollie för du delar med dig, alltid intressant att höra hur det är.

En annan fråga, igår gick jag en lite väl lång promenad.. Trodde jag fixade det men efter en timme fick jag verkligen ont i magen, antar att det var samman dragningar men de har inte gjort ont förut... Fick stappla hem.. Sedan ligga i 2h innan det släppte. Har ngn av er liknade erfarenhet? Inte borde det vara ngn fara? Tror bm sa att om sammandragningar gör ont ska man kolla upp... Men är det om det inte släpper?

• zaq1234

Jag undrar om någonj vet vilka större risker det är vid ÄD vid själva förlossningen? Det man läser om är ju mer risker under senare del av graviditet? min bm har inga svar...igår var på sös på öppen föreläsning..de har ju båda södra bb för normala graviditeter o sedan den vanliga...jag frågade om jag kunde ta södra bb, men hon sa, nej du måste vara på den vanliga...men hon sa inte varför..jag vet att de helst inte vill berätta om risker för att inte oroa, men jag vill veta ändå så man är mera förberedd på om och utifall att....

• zaq1234

villsågärna, jag är 42 år, är i vecka 31+4 idag. Hittills ok värden,ska till mvc i morgon, får se vad allt ligger på då.

Vet du varför du födde 4 veckor för tidigt? Hade du helt vanliga värden o allt var frid o fröjd..o sedan bara värkarna började eller hur var det? 

• zaq1234

Nu en annan undran. Ni som fått barn o ätit levaxin i syfte att kunna bli gravida dvs inga problem innan med sköldkörtel.

Vad har ni fått för info att göra efter förlossning? min bm sa idag att jag kunde sluta abrupt, men med alla andra mediciner man ätit i denna process så var det ju viktigt att fasa ut dom, så att kroppen ställer in sig rätt. Eller är det så i detta fall, att man just inte ska äta då man ammar?

• zaq1234

Hur ser det ut i tråden, vem är på gång härnäst? Själv har jag fått 1 aug. Hoppas så att den väljer att komma tidigare på eget initiativ. Tycker det verkar så riskabelt i slutet... Inte vänta för länge om moderkakan inte håller mottot o det finns ju risker med igångsättning med... Och alla landsting tycker olika i detta... Puh...

• zaq1234

Grattis Kelsson, vilken dramatik, fantastiskt att du inte gick sönder då det gick så snabbt.

• zaq1234

Har ngn av er erfarenhet av att bli igångsatt med cytotec? Jag är i 40+4 idag o kommer att bli igångsatt 41+0. Skulle gärna vilja höra om erfarenheter, är så nervös inför detta....

• zaq1234

Som tur var slapp jag cytotec o igångsättning, blev så glad när jag fick värkar kl 06 i fredags, klockan halv två födde jag en liten flicka. 40+5 så underbart att allt gått bra.

Har läst att ni som fått barn hoppat över i en annan tråd, vilken är den?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015