• Thesse86

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hejsan alla!!! Vi håller på med vårt första IVF försök, är dock inte gravid än (ialla fall inte vad vi vet) men hoppas på att få komma och hålla er sällskap här snart...jag har en fråga till er som är gravida efter IVF :) Viken dag gjorde ni ert första test som visade positivt? Vill inte ta för tidigt, men helst inte behöva vänta till klinikens TD. Just nu är vi på dag ÄP +14. När kan jag testa? :D

Grattis alla och lycka till :)

• Thesse86

Titta vad som hände imorse!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Går inte att beskriva de känslor som går i genom kroppen :D Helt sjukt men ändå så sjukt underbart :D

Svagt streck, men ändå tydligt :) Vi är ju på dag ÄP +15 idag :)

• Thesse86

När kan man ringa och boka sitt första VUL? Gör man det via IVF kliniken eller är det på MVC?

• Thesse86

När var första gången ni testade positivt? Jag tycker jag inte gör annat än att oroa mig att mensen ska komma...håller nästan på att bli knäpp...ibland kan jag få för mig att testet visade fel och att jag inte är gravid...

Håller på att bli fullkomligt tokig av allt detta. Det var betydligt bättre att bara vänta på att få testet, ångrar nästan att vi tog det. Har ju fortfarande 5 dagar till officiellt TD. Är det vanligt att man kan få missfall under denna tid innan TD? Tänkte när de sätter det så långt fram från ET. 

-Oroliga och nervösa knäppgöken ;)

• Thesse86

Här kommer jag med ytterligare frågor haha detta är helt nytt för mig aldrig plussat någon gång i mitt liv och vet inte mycket alls. Tur det finns sådana här trådar :)
    När fick ni era första "riktiga" grav symtom? Är nu i vecka 5 (4 +3) och har inga symtom alls...är det vanligt? Hur var det för er? :D

• Thesse86
    tusa skrev 2014-03-06 17:30:46 följande:
    Hur menar du? I v.8 ser man ganska bra.
    Tänkte mer på när man får komma på VUL. Har Norrbotten så att man får ta ett VUL i v 8? Bor ju i ett snålt landsting haha tänkte mer på det :)
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-03-06 19:31:14 följande:
    ...fast blir ju UL i v.18 så klart! Glad Om ni vill göra KUB får ni ett till ica v.12!, men är osäker på om det bara gäller om man är över 35, vi har ju ett rätt snålt landsting som du sa Obestämd
    Okej! Men då fixar Umeå det ultraljudet i v 8 :) Skönt att höra! Tror inte KUB är relevant för oss, jag är 27, och skulle det vara något fel så skulle jag aldrig göra något för att förändra det. Tror inte man blir given något om man inte har styrkan att hantera det :)
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-03-07 09:42:58 följande:
    Ja, precis, så enkelt hade jag ju kunnat uttrycka mig, ha, ha Cool

Känner precis samma. Vi vill ha det barn vi blivit välsignade med efter all denna längtan och vi har både tid och plats för vem det än är! Hjärta

Vi skulle ändå få dåliga siffror pga min ålder och att gå vidare till forstervattensprov med risk för missfall är vi inte beredda att göra...är det nåt speciellt så får vi ju ändå veta tids nog liksom. Skulle inte hjälpa oss att veta att "kanske"...
    Ja men precis! När man måste kämpa så mycket som man gör för att ens bli gravid, så spelar det ingen roll vad man får i slut ändan. Oavsett kommer man att älska det barnet lika mycket! Jag är bara så otroligt tacksam att vi ens är gravida - så overkligt. Det finns så många som kämpar där ut för att bli gravida och vi vart gravida på första IVF försöket. I bland kan jag få dåligt samvete att vi vart gravida så "enkelt" när andra måste fortsätta kampen, även om jag vet att det är fel att tänka så. Livet är inte alltid rättvist utan man får göra det bästa av det man blir given :) 
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-03-07 11:05:39 följande:
    Word!! {#emotions_dlg.flower}...men även om vi nu lyckades på 1a ivfn så kan då inte jag iaf säga att det varit enkelt på nåt sätt. Vi har levt i ett undantagstillstånd i många år nu och gått igenom längtan, hopp, smärta, operation och katastrofbesked, sörjt och accepterat att leva med ett tomrum, för att nu plötsligen få chansen ändå, så jag känner att vi förtjänar det/de barn vi får nu, i allra högsta grad Solig...finns inte tillstymmelse till dåligt samvete, och som du säger, det är inte rättvist, men kanske nånstans meningen det som händer, även om vi inte ser den.. Min farmor sa att "Alla har sin börda", så ja, vi fick detta, andra får andra saker...inget vi kan styra

Du har en klok farmor :) Och jag är jätte glad, förstå mig inte fel, och det har inte varit enkelt på något sätt att gå igenom denna process. Jag önskar bara att andra kunde få känna känslan av det magiska vi går igenom just nu :) (på så sätt kan jag få "dåligt samvete", fast det är nog kanske inte riktigt rätt uttryckt, men jag hoppas att du förstår vad jag menar). Min sambo säger hela tiden sen vi tog det positiva testet att "det är vår tur nu, så är det bara". Så ska försöka njuta till fullo nu :) Hår långt i graviditeten är ni nu?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015