• bullenochgrisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Ställer min fråga här också. Hur många försök tog det innan ni blev gravida? Var de andra försöken i Sverige? Varför fungerade inte de andra försöken osv osv. / en nyfiken som står i kön men inte vill hoppas för mycket.

• bullenochgrisen

Känns skönt att få era svar i denna väntan i kön. Livet är inte rättvist. Jag kom in i förtidigt klimakterie som 13 åring. Hade mens ett år men den försvann plötsligt och har inte fått tillbaka den på 12 år. Gick utredning direkt så nu när sambon och jag bestämt oss för barn så sattes vi i kön till äggdonation direkt. Ibland känns allt hopplöst. Är rädd att våra framtida behandlingar inte ska ta sig. Känns skönt att få lite hopp ifrån er

• bullenochgrisen

Plussade på ruvardag 16 i fredags med ett tvådagars, via äggdonation. Första försöket! På måndag är det 21 dagar sedan befruktning. Vårat guldägg blev alltså befruktat den 27/10 och sattes in i mig den 29/10, vilken vecka är jag i då? Fem? Sex?

Tar Progynon och lutinus vaggisar, så ömma bröstvårtor har jag av progynonet men de senaste dagarna har jag haft molande värk i nedre magen, lite som mensvärk. Läste att det är växtvärk, livmodern förbereder sig. Annars extremt trött vissa dagar.

• bullenochgrisen

Hej allesammans gick in i vecka 6 idag. Förra veckan plussade jag och hade då molande värk i nedre delen av magen. Även väldigt ömma bröst redan innan ET av Progynon. Men igår morse försvann mina symtom helt. Vad kan det bero på?

• bullenochgrisen

Går in i vecka 15 på måndag! Känns så overkligt men såå underbart! Efter 14 månader i kön för äggdonation så lyckades vi på första försöket och den 19 juli är vår lilla skatt beräknad till.

Kub förra vecka såg allt perfekt ut, mycket låg risk för kromosomfel.

Så nu är det bara till att njuta och börja med inhandling, var börjar man? ;)

Magen växer för fullt, Hujedamig jag kommer bli gigantisk!

• bullenochgrisen

Jag är i vecka 15, fortfarande besvär med illamående,man knappt öppna kylskåpet på morgonen eller gå in i mataffären. Längtar tills jag kan börja äta som jag vill igen.

Har ett ganska fysiskt tungt arbete så när jag är ledig försöker jag kompensera med mycket vila.

Är lite orolig om det är skadligt för bebisen när jag inte får i mig någon omega3, äter inte fisk alls och de senaste veckorna har jag inte kunnat få i mig mina gravid vitaminer eller omega 3.

Har förresten redan börjat känna bebisen, första sparkarna kände jag i vecka 14 ( känns som en kittlande liten fisk hihi)

• bullenochgrisen

Blev gravid på första äd försöket :)

galenidejj skrev 2015-01-21 01:04:25 följande:

Hur många av er här inne blev gravida på första ivf?

• bullenochgrisen

Hur ä det med äggdonatiosgraviditeter egentligen? Vilka är riskerna?

Jag är i vecka 24 nu och har bara hört om riskerna för högt blodtryck och att man då ska observera havandeskapsförgiftning.

Jag har även hört risker för at äd graviditeter har en ökad risk att föda förtidigt,

Att man Inte låter en gravid genom äd gå över tiden.

Hur är det egentligen?

• bullenochgrisen

Har inte Heller varit här inne på länge nu. Gick in i vecka 29 idag. Bara 83 dagar kvar innan vår dotter är beräknad. Tiden bara swichar förbi. Har tre arbetsdagar kvar sen går jag på semester och sedan graviditetspenning. Ska bli så skönt! Börjar känna mig lite tung nu. Andfådd och sammandragningar så fort jag går från bussen eller på promenad. Tror sammandragningarna kommer så fort jag är minsta lilla kissnödig, eller så fort blåsan fått en liten droppe i sig. För kan bli kissnödig 30 min efter att jag varit på toa om jag är i rörelse.

Känner mig tröttare nu också men blodtryck, socker och järn såg fina ut förra veckan hos bm. Det ska bli så kul med en liten juli bebis :)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015