• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag hoppar oxå in här. Plussade i lördags. Fick tillbaka två 5 dagars odlade embryon. Har officiell testdag 11/2. Kommer bli spännande. Vi har en pojke innan via ivf och har nu i 2 år kämpat med syskonförsök, känns så underbart.

• Pluttemor

Tack alla! Ja det e verkligen spännande. Vi får väl se om det är en krabat där eller två. Visst skulle jag bli glad om det är två, men en räcker oxå gott o väl

Ska ringa kliniken idag och se när jag får tid för vul

• Pluttemor

Jenkis, jag köpte gravid vitaminer på apoteket igår, dom innehåller lite av allt det där du skrev ovan, det viktigaste är väl folsyran, och det finns det i dom  

ush, idag och igår har jag haft ganska mycket molande värk, och mycket värk i ryggen idag, Brösten ömmar nästan ingenting alls idag och då vet man inte vad man ska tro, 

Jag tog ju ett test igår som visade gravid 4-5 veckor ( clearblue) Men känner samtidigt inte att det går att slappna av! 

När brösten slutat ömma vid tidigare graviditeter så har jag alltid fått en blödning dumma bröst! hur e det med era symtom? Kommer dom och går eller är dom där hela tiden? 

Varför kan man bara inte få njuta!! 

Kramar!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-02-11 13:07:57 följande:
    Hej! Jag är gärna med här! Jag går på Sahlgrenska och har just ringt och meddelat att jag är gravid idag! Fick tid för ultraljud 19/2 och är så nervös! Vi fick 2 embryo tillbaka den 29/1!!! Kul att läsa att det har lyckats för så många här i denna tråden! Jag är så lycklig men chockad fortfarande! Jag testade plus redan i fredags men tog ett clearblue idag som visade GRAVID 2-3!!!!
    Grattis! Då är vi två som har fått tillbaka två
  • Pluttemor

Lyckostjärna, jag hade ET den 29:e jan. Och då var det två st 5 dagars odlade.

Jag e lite nervös inför vul den 4/3, just för att vid båda mina graviditeter har jag blödit innan och behövt söka till akuten på kvinnokliniken.

Men så ska det inte vara den här gången har jag bestämt

• Pluttemor

Jag har berättat för mina närmsta tre kollegor varav en oxå kämpar med Ivf. Men annars ska jag säga till chefen efter vecka 12 och sen försöka hålla det hemligt så länge som möjligt.

• Pluttemor

Vad roligt att så många anslutit sig till gruppen. Och vad lika datum vi har!

Lyckostjärna: jag gillar din positiva inställning! Vill bli smittad!

Jag kommer att ringa mvc och tala om att jag e gravid för det vad fertilitetsenheten mig att göra, ringer man dom och bokar tid så tror man inte på annat än att allt ska gå bra

• Pluttemor

Oj vad konstig texten blir ibland när man skriver från mobil. Det jag menar är att ferten ville att jag skulle ringa mvc och säga att jag e gravid

• Pluttemor

Jenkis, jag har oxå blödigt vid mina graviditeter mha ivf. Men av dom slutade faktiskt bra! Håller tummarna att den ger sig snabbt! Ska du kolla upp blödningen? Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015