• Aricept

äre sant att de stänger av epiduralen när man krystar?

Mli 014: Snälla du, en kateter är ett rör som förs in antingen i urinröret, handen, halsen, armen eller i ryggen (spinalkateter). Det är alltså inte bara nåt man för in i urinröret. Så jodå, kateter har med dropp och smärstillande att göra. Kateter är till för att föra in vätska eller medicin in i kroppen eller för att tömma på urin.

• Aricept

Mli 014: Heter kateter om överiga slangar även i Danmark och Norge...

• Aricept

Syster C: Det gjorde du men jag såg inte det förren efter jag postat... Spelar roll?!

• Aricept

Mli 014: Jag är inte jordemor/barnmorska, vilket jag aldrig sagt att jag var. Men jag vet fortfarande hur det fungerar. Men tydligen finns det två olika EDA som används. Där jag jobbat används bara den ena, inte via droppform.

• Aricept

Mli 014: Ja, eller som man säger på svenska troligt/rimligt att den kan stängas av.

• Aricept
    Cissan skrev 2014-02-06 21:11:50 följande:
    Epiduralen tar väl bara bort smärtan i magen så vid krystskedet har den väl ändå inte ngn riktig funktion? Kan inte men fick för mig set skulle vara så...

Bedövar magen?
  • Aricept

Lisa W: Ja, det stämmer. EDA är epiduralbedövning (ryggbedövning), där man sprutar in bredvid ryggmärgen. Men det bedövar inte magen.

• Aricept

Lilla W: Ja, det stämmer. EDA är epiduralbedövning (ryggbedövning), där man sprutar in bredvid ryggmärgen. Men det bedövar inte magen

• Aricept
    c89 skrev 2014-02-06 23:00:55 följande:
    Men för fan, ska jag ge dig filmbevis eller är du bara jäkligt dryg?!?!?!

Du kan uppenbarligen inte läsa!
  • Aricept
    weirdo skrev 2014-02-07 23:51:29 följande:
    alltså det stämmer! Man får inte bedövning när man krystar.. jag fick jourtid imn för att prata om min ångest kring förlossningen. De kommer att planera förlossningen med mig, så det kanske lugnar ner mig. Just detta ovisshet och att folk kan leka med min kropp o bestämma hur mycket ont och obehag jag ska känna på det viset... det ger mig enorma ångestkänslor. Tack för infot alla! Det verkar vara uppe til sjukhuset hur de gör.m

Inte alltid de stænger av den...Men det ger ændå ingen verkar under krystarbetet.
  • Aricept

weirdo: För att om du inte har i droppform så går det inte att "stänga av"...

• Aricept

Cox Orange, då kan du säkert förvänta dig att få opas utan bedövning

Svar på tråden äre sant att de stänger av epiduralen när man krystar?