Inlägg från: tikki masala |Visa alla inlägg
  • tikki masala

äre sant att de stänger av epiduralen när man krystar?

Cupcake89 skrev 2014-02-07 06:44:10 följande:
    Epiduralen hjälper bara mot värkarna inte när det är dags
    Alltså. Varför kände inte jag att jag hade ont när bebisen kom ut då? 
    Jag fick epidural från det att jag var öppen 5cm. Krystvärkarna "kände" jag men inte att de gjorde ont utan mer som att oj vad jag måste bajsa o trycka.  När bebisen satt mitt mellan benen hade jag inte ont. Annars brukar det väl talas om "the ring of fire"? Det enda var att man fortfarande "kände trycket". Inte smärtan. 
  • tikki masala
    Voodoodoll skrev 2014-06-03 19:49:33 följande:
    Om det gör ont eller inte i slutskedet är individuellt och inget som har med edan att göra då den ej bedövar underlivet.
    Min vän hade inget smärtstillande alls och kände inte när hennes barn kom ut knappt. Jag (hade eda) kände ungefär som att någon körde in en gaffeltruck där nere och splittade mig på mitten när dottern kom.
    Det är lite olika, det där. :)
    Va är det sant? Vilken tur jag hade då att jag bara kände "trycket". 
    Hoppas bara att jag inte känner nån smärta vid förlossningen jag ska ha närsomhelst då =P
  • tikki masala
    Voodoodoll skrev 2014-06-04 13:20:20 följande:
    Gjorde det inte ont förra gången, gör det säkert inte det denna gång heller. Alla säger ju att andra gången brukar vara lättare :)
    Sen tror jag det finns nån spruta att sätta där nere om man är rädd för det. Den ska jag ABSOLUT ta istället för edan nästa gång, och hoppas det hjälper!
    Och spännande att du ska ha snart igen! Lycka till!! :)
    Kan man inte ta båda och då? Eda och spruta därnere? 
    För utan Edan hade jag inte klarat mig utan att svimma det är jag helt säker på iallafall.  
Svar på tråden äre sant att de stänger av epiduralen när man krystar?