Gah!
Jag behöver egentligen bara skriva av mig. Jag tror inte att det finns så mycket att göra åt saken.
Jag har ett barn tillsammans med en man från afrika. Vi bor inte ihop sedan flera år och har ett rätt skakigt samarbete. Ett par gånger har han sagt att han vill ta vårt barn med till sitt hemland för att h*n ska få träffa släkten där.
Jag har hitintills alltid sagt nej. (Jag förstår att han vill visa upp sitt barn för släkten, men det finns flera rätt bra anledningar till att jag inte vill att de ska åka, bland annat att de kanske inte kommer tillbaka.)
Varje gång jag nekar honom så resulterar det i att samarbetet bryter ihop totalt ett par månader. Förra gången tog det över ett år innan han gick med på att skriva på för ett nytt pass och nu har han förbjudit mig att åka utomlands med barnet. (Får inte han åka med vårt barn till hemlandet så får jag inte åka utomlands alls.)
Jag vet att man klarar sig alldeles utmärkt utan utlandsresor, men jag blir så irriterad och frustrerad på att han bara gör det här för att hämnas. Det finns inget som helst fokus på barnets bästa utan bara på att straffa mig.
Tack för att du lyssnade.