Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

"Män som inte är pappalediga sviker sina barn"

Bösa skrev 2014-02-05 10:19:59 följande:
    Jag är nyfiken på vad ni tycker om detta, att pappor som inte tar ut föräldraledighet sviker sina barn:

hotlamotte.com/2014/02/04/man-som-inte-ar-pap.../

Skrattande

Vilken gnällig fjant.

Först skriver han om hur en åttamånaders föredrar mamma (som om det vore onaturligt att mamman stannar hemma åtminsteon 8 månader medan hon normalt sett ammar) och sedan klarar han inte av vardagssysslorna utan att det blir kaos och "en massa blöjbyten" och tycker livet är allmänt jobbigt.

Whimp!
  • Flash Gordon
    modsey skrev 2014-02-13 19:44:27 följande:
    han är säkert ingen dålig pappa, men ni är dåliga förebilder och på kort men framför allt på lång sikt är det även ett dåligt val för era barn.
    Där valet att ha några tusenlappar mer några månader i livet är viktigare.....

?

På riktigt?

Det där var ju ett jä*la lågvattenmärke till och med för att vara på ett fördomsfyllt och fördömande FL.

"Ni är dåliga förebilder och ett dåligt val för era barn..."

Som om du hade någon aning om vad som är bäst för den signaturens familj och deras barn.
  • Flash Gordon
    modsey skrev 2014-02-15 17:01:14 följande:
    ja på riktigt så tycker jag att de familjer där mamman roffar åt sig all ledighet är dåliga förebilder i den frågan. Det betyder inte att man är en dålig förälder för det om du tolkade min åsikt så. men för mig och många andra är jämställdheten en viktig fråga av flera skäl och inte minst för våra barns skull

Då skriver du "JAG tycker att ni är ..."

Inte ett bestämt: "Ni är ..."

Vad som är bäst för den signaturens familj torde de själva vara experter på. Sedan kan du göra som du vill i din familj.
  • Flash Gordon
    modsey skrev 2014-02-17 07:46:54 följande:
    du jag tycker ingen är en dålig förälder för att kvinnan roffar åt sig all fl, men jag tycker det är ett dåligt val.
    För familjen, för ens egna barn och för andra familjer och för andra familjers val.
    Stör du dig på formuleringar här mer än åsikten ska du nog skriva i något svensk litterärt nätforum.
    Jag skriver åter, man är inte en dålig förälder, men det är ett dåligt val. För alla och inte bara för den familjen.
    Och det är min åsikt

Det handlar bara om att som du skriver det sätter du dig på den du skriver till.

Vad du TYCKER är dåligt är en annan sak än att tvärsäkert tala om för folk vad som är fel.

Men du har klargjort det nu att det enbart är din personliga åsikt så det behöver inte ältas nå' mer.
  • Flash Gordon
    modsey skrev 2014-02-17 08:53:24 följande:
    fast det är ju du som ältar det att jag har en åsikt. uttryck din egen i stället med motiveringar så blir debatten mer utvecklande. För vet du det är ett diskussionsforum.

Jag uttryckte min åsikt om ditt sätt att döma andra.
Svar på tråden "Män som inte är pappalediga sviker sina barn"