"Män som inte är pappalediga sviker sina barn"
Hade min samboende varit pappaledig hade vi inte klarat månaden. Han sviker inte sitt barn på något sätt genom att jobba så vi kan leva hela månaden.
Hade min samboende varit pappaledig hade vi inte klarat månaden. Han sviker inte sitt barn på något sätt genom att jobba så vi kan leva hela månaden.
Han får ut 10.000 mer i månaden än mig på sitt jobb. Vi gör stor inkomstförlust om han är hemma.
Blir han sjuk är det ingen fara och att han tar ut pappadagar här o var gör ingenting. Men månader i taget fungerar inte, o så är det för många.
Oförutsedda utgifter ÄR en trasig kyl. Ska man lägga alla besparingar på föräldraledighet och inte ha pengar till en ny kyl ifall det händer? Vad är det för en prioritering egentligen?? Vi tänker framåt, vad gör vi om någonting skulle hända och vi inte har några pengar att ersätta det? Hackar iskuber och stoppar in i den trasiga kylen som någon sa? Ja, gör du det då men vi lever lite högre än så och vill ha en fungerande kyl.
Vår dotter är det viktigaste vi har, hon tar inte skada av att pappa jobbar för att hon ska kunna ha det bra och sen är med henne hela eftermiddagarna och helgerna.
Du har slut på motargument så du hittar bara på massa skit nu. Vad lär du dina barn av att döma andra för att de inte har samma tänk som du? Inte nåt bra.