• Kasperina

"Män som inte är pappalediga sviker sina barn"

Jag blir mer och mer kluven. Jag är emot att tvinga män att vara hemma då det finns familjer som absolut inte kan dela föräldraledigheten lika av olika anledningar, men samtidigt önskar jag att mitt ex hade varit hemma med sonen åtminstone några månader - vi kanske hade lyckats rädda förhållandet då. En familjerådgivare föreslog det, men exet sa då att han absolut tänkte vara hemma med sonen - ett par veckor nån gång...
    Jag är högutbildad och högavlönad och fastnade ändå i den klassiska kvinnofällan bara för att jag ville hjälpa min sambo och göra livet lättare för honom. När jag sedan bad honom hjälpa mig lite (hämta två dagar/vecka så att jag kunde gå upp och jobba heltid) så blev det ett jävla liv och det hette att jag försökte kontrollera hans tid... Ungefär då insåg jag vilka usla förebilder vi var för vårt barn
    Nu hämtar exet fem dagar varannan vecka, men nu är det hans eget val så då går det bra... *suck*

• Kasperina
    Sebastian72 skrev 2014-02-13 12:09:27 följande:
    Fördömande eller ej. Du verkar i alla fall veta precis hur allt ska vara. Tydligen har jag ett udda barn som verkade ha något slags utbyte. Och i ärlighetens namn har jag svårt att vara stimulerande alla vakna timmar på dygnet.

Sen får man ju välja förskola med omsorg. Vi valde ett privat alternativ.
    Båda mina har haft tydliga behov av att träffa andra barn från ca 14-15 månaders ålder
  • Kasperina
    älskarlivet81 skrev 2014-02-13 12:22:43 följande:
    Mina har också tyckt det har varit roligt men det har vi löst genom att vara mycket på öppna förskolan, träffa föräldragruppen och knyta kontakt med andra föräldralediga. Att sätta mina barn på förskola så tidigt när man inte måste av ekonomiska skäl hade jag aldrig gjort.