Sebastian72 skrev 2014-02-13 12:09:27 följande:
Fördömande eller ej. Du verkar i alla fall veta precis hur allt ska vara. Tydligen har jag ett udda barn som verkade ha något slags utbyte. Och i ärlighetens namn har jag svårt att vara stimulerande alla vakna timmar på dygnet.
Sen får man ju välja förskola med omsorg. Vi valde ett privat alternativ.
Men snälla.. Du lägger ord i min mun, så fort jag skriver något så är jag fördömande. Ditt dåliga samvete som speglar av sig eller?
Mina barn älskar att gå på sångstund på kyrkans öppna förskola, eller sagostund på biblioteket etc etc. Man behöver inte stimulera ett barn dygnet runt. Ett barn måste även lära sig att det inte kan hända något hela tiden... Som sagt, första barnet skolades in när hon var 2 år och 2 månader, nästa barn kommer vara hemma 1 år och 10 månader. Första gick heltid 8 månader innan hon fick syskon, när syskonet nu skolas in om 1 år så kommer de gå deltid.
Privat alternativ i vår kommun innebär större grupper för de bara trycker in barn i grupperna... Vår äldsta går på en helt ok avdelning, 18-19 barn på 3 pedagoger, men det kan aldrig helt ersätta att få vara hemma med mamma och pappa ändå även om hon älskar att vara där så klart!